26 martie 2010

Sonoelastograful găseşte cancerul

Până nu demult, femeile care descopereau noduli la sân erau sfătuite de cele mai multe ori de medici să facă o mamografie. Acum există şi varianta investigării cu sonoelastografia, o metodă ecografică ce poate diferenţia cu o acurateţe de 90% tumorile maligne (canceroase) de cele benigne (necanceroase).

Investigaţia identifică inclusiv tumori de dimensiuni mici, sub un centimetru, ceea ce ajută la diagnosticarea precoce a cancerului mamar şi creşte rata de vindecare a bolii. Astfel de aparate se găsesc deja în Capitală, dar şi în Cluj, Craiova şi Târgovişte.

Investigaţie complementară

Sonoelastografia este o metodă de examinare complementară mamografiei, ecografiei bidimensionale sau examenului Doppler.

„Sonoelastograful poate depista orice modificare la nivelul sânului, de la tumori până la denivelări şi ulceraţie”, explică Ioan Stoian, medic primar obstetrică- ginecologie la Centrul Medical „Gynecoland” din Capitală.



Puteti citi tot articolul aici:
http://www.evz.ro/detalii/stiri/sonoelastograful-gaseste-cancerul-887274.html

2 comentarii:

Flore... spunea...

Interesant ... multumesc de informatii !

mariperijoc spunea...

Si mie mi s-a parut un articol interesant Flore,l-am primit pe E-mail de la o doamna draga sufletului meu care stie ca am trecut si eu cu putin timp in urma prin ceva emotii...din fericire pentru mine au fost false.
Imbratisari tie si pupici Alexiei!Ii poti spune ca urmarim atent tot ce postezi despre evolutia ei si ne gandim la ea adesea...
Si asteptam curand vestea cea buna,cum ca Alexia danseaza!