30 ianuarie 2009

Liniste

Ma uit peste cele scrise si realizez ca sunt evaziva…Mintea mea refuza sa-si aminteasca,sunt convinsa ca intelegeti.Incerc sa va spun povestea mea:

E 13 mai 2008 ,dimineata.Ne bem cafeaua fericiti,discutand..Vali (sotul meu)trebuie sa plece la Bucuresti impreuna cu fratele si cumnata mea Gina.Ma intreaba:
-Tu nu mergi?
-Nu,va intoarceti repede si nu are rost sa piarda fata o zi de gradinita .
Pleaca razand,fericit…
-Stai linistita ca ma intorc repede.

Suna telefonul.E Vali:
-Mai am putin pana intru in oras,pregateste-te.Merg pana la parintii mei sa las ceva si vin sa te iau
(dupa cativa km a avut loc accidentul)
Si telefonul suna iar…fratele meu…
Nu realizez vocea ciudata si nici intrebarea :
-Unde e Vali?
-De ce ma intrebi pe mine unde e,nu e cu tine?
-Am avut un accident ,eu sunt in ambulanta dar nu stiu nimic de Vali si de Gina .
Disperare,panica…nu stiu cand si ce imi trag pe mine,aproape ca tip la fata cea mare sa nu plece la scoala si sa stea acasa cu cea mica.Trebuie sa anunt pe cineva,dar nu mai stiu cum sa folosesc telefonul,nu mai stiu pe cine sa sun.Reusesc sa dau un telefon si plec .
Iesita in strada vad ambulantele…Fug…Incerc sa ma tin dupa ele dar nu pot.Sunt doua…doi dintre ei sunt acolo .
Ajung la spital,nimeni “nu stie nimic” . Intreb in dreapta si in stanga disperata…Nimeni nu stie nimic…
Se deschide usa si vad un barbat.Mintea imi spune ca nu este fratele meu deci e Vali.Si iese un domn care spune ca e soferul celeilalte masini.Atunci am realizat ca a mai fost o masina.
Fratele meu este scos din sala de urgente.Il privesc disperata,incerc sa imi dau seama cum e,ce a patit.Aparent nu vad nimic,imi vorbeste :
-Lasa-ma pe mine ca sunt bine,du-te si cauta-i!
Plec spre locul accidentului.La fata locului inca mai este descarcerarea,presa,politia .
Intreb pompierii :
-Ce s-a intamplat aici?
-Nu stim…(isi ascund fetele..)
Mintea mea din acel moment i-a crezut.Merg la reporterii din apropierea masinii.Nimeni “nu stie nimic” .
Fixez masina cu privirea si incerc sa imi dau seama ce i s-a intamplat lui…merg la un politist si aud “nu stiu”.Incep sa tip:
-Mie sa nu imi spuneti “nu stiu”! Spuneti-mi sunt morti aici?
A dat din cap ca da .
-Soferul?
-Da
-Si fata?
-Si fata!
Ma intorc cu spatele la el si incep sa merg pe sosea.Aud in spatele meu spunand”toti trei sunt morti” .
Care trei?O alta persoana pe care au luat-o de pe drum….
Durere…dar parca nu era adevarat.

Imi amintesc ca la spital cineva imi spusese ca fratele meu a avut o lovitura la cap si nu trebuie sa il tulburam..Nu stiau ce are,era nevoie de investigatii,il trimit la Bucuresti .
Si ma suna… ma intreaba ce am aflat…
-Nu stiu,nu i-am gasit…
Nu stiu ce voce aveam,nici cum am sunat sa spun rudelor ce s-a intamplat .
Imi amintesc ca fratele meu ma suna si ma tot intreba de ei…La un moment dat ma intreaba:
-Tot asa sunt?
Tresar…oare a aflat?
-Cum asa?
-In stare grava…
-Da,sunt tot asa .
-Nu ii lasa acolo,fa ceva!Adu-i aici in Bucuresti!
-Stai linistit,am grija de ei,sunt langa ei
Si eram in fata usii de la morga asteptand…
Mai tarziu in noapte ,dupa ce i-am adus pe fiecare la casele lor,cineva a mers la el la spital si i-a dat vestea…

Si inca cateva cuvinte pe care le-a povestit mai tarziu fratele meu despre ultimele lor clipe:
“Era soare,liniste,trecea din cand in cand cate o masina.Erau pe prima banda de langa acostament.Priveau inainte in liniste,fiecare cu gandurile lui ,se uitau in lumina…si el cu coada ochiului a vazut ceva alb care intra in Vali.Nu a mai avut timp sa intoarca capul,nu isi mai aminteste nimic…”
Un microbus care venea din sens opus,cand a ajuns in dreptul lor i-a lovit lateral…

8 comentarii:

Cristina - L`atelier Jolie spunea...

Ce durere ... Ingrozitor! Citesc si plang incontinuu...
Dumnezeu sa-i odihneasca cu sfintii!
Marilena, esti un exemplu!
Dumnezeu sa-ti dea putere si sanatate!

Iulia spunea...

Ma cutremura randurile tale...Domnul sa va ocroteasca!

mariperijoc spunea...

Fiecare cuvant primit de la voi imi da putere sa merg mai departe.Va multumesc,Domnul sa va rasplateasca pentru gestul vostru

adra_bell spunea...

Imi pare foarte rau pentru pierderea ta. Am fost inmarmurita cand am aflat, il cunosteam doar din vedere, se saluta cu sotul meu. Am plans cand am citit ce ai scris! Dumnezeu sa-ti dea putere sa-ti cresti copii si forta sa le fii si mama si tata.
Sunt sigura ca tatal lor este aproape de voi intr-un fel sau altul

mariperijoc spunea...

Multumesc adra_bell.Reactiile oamenilor sunt ciudate ,nu caut sa impresionez,sunt convinsa ca sunt multe persoane in situatia mea.Mi-as dori ca cei care citesc despre ceea ce simt eu(si as vrea sa mi se alature si altii sa ne spuna ceea ce simt in astfel de situatii)sa retina si sa se poarte cu mai multa atentie cu cel apropiat aflat intr-o astfel de suferinta.Sa nu mai puna noi poveri pe spatele deja aplecat de atata suferinta

Florina spunea...

BUNUL DUMNEZEU SA-I INVREDNICEASCA DE CEREASCA FERICIRE!DOMNUL SI MAICUTA SFANTA SA VA OCRTEASCA MEREU!SA FII TARE CACI DUMNEZEU ESTE IUBIRE INFINITA!

Anonim spunea...

Te inteleg perfect si te admir ca ai incercat sa faci ceva pentru persoanele care au pierdut pe cineva drag....si eu mi-am pierdut sotul acum un an dupa o lupta crunta cu cancerul...simt ca mi-e din ce in ce mai greu si ca nimeni nu ma poate ajuta si intelege..nu au cum daca nu au trecut prin asa ceva...sunt satula de atatea ''sfaturi bune'' gen ''viata merge inainte ..esti tanara o sa-ti refaci viata..''eu inca ma lupt cu intrebarile cu acel DE CE intrega vita mi-a fost data peste cap imi simt sufletul sfasiat si ma straduiesc zilnic sa joc acel teatru trist in fata parintilor mei ,in fata fetei a cunoscutilor...stiu ca asta asteapta de la mine sa fiu puternica ...ar fi multe de spus,stiu ca m-ai intelege..ceea ce m-a frapat este ca sotul tau semana f bine cu sotul meu..sunt sigura ca a fost un om deosebit si bun...nu stiu dar parca toti cei buni pleaca prea devreme dintre noi..Te-as incuraja sau ti-as putea spune vorbe de consolare dar stiu ca ai primit destule si nu am puterea sa o fac acum..Dumnezeu sa ne ocroteasca si sa fie cu noi!

mariperijoc spunea...

Draga mea iti multumesc ca imi esti alaturi!Dumnezeu sa iti dea putere si liniste sufleteasca!
Este atat de greu,acum te simti puternic acum cazi si nu mai ai chef de nimic...nu conteaza cat timp a trecut aceste stari vin si pleaca...
Sunt cu sufletul alaturi de tine si inteleg prin ce treci,dincolo de masca pe care o purtam in public...
Sunt aici de cate ori simti nevoia sa vorbim,imi poti scrie pe adresa mea de mail.
Dumnezeu sa il ierte si sa il odihneasca in pace pe sotul tau si sa ne dea putere sa ne ducem crucea !