23 octombrie 2014

In amintirea celor dragi care ne-au parasit



"AZI E 24 OCTOMBRIE,"MAMI"!.Si,la fel ca acum 11 ani,mi-e greu sa concep ca tocmai AZI NU ESTI !.Te-as intreba cum sa fac sa nu ma doara adevarul ca nu voi mai avea de ce sa-mi pun la incercare"talentul"si sa ma"inarmez"cu o foaie alba si carioci pentru a reusi sa desenez"felicitarea perfecta",chiar cu riscul de a te auzi certandu-ma ca pierd timpul cu"prostii"(nu voiam sa vezi ce fac,pentru a nu strica surpriza),in loc sa invat,ca nu voi mai avea de ce sa-ti ofer un dar-fie si simbolic-,ca nu voi mai avea motiv pentru a"pandi"ceasul si a numara secundele pana la miezul noptii pentru a-ti face o urare exact in ziua respectiva.Mi-e dor sa mai pot face toate astea,mi-e dor sa te aud spunandu-mi:"Ei,mama,n-ai uitat ?.Tu mereu tii cont de ziua mea",mi-e dor sa-mi spui ca:"a venit Mos Craciun in octombrie",atunci cand iti gaseai cadoul asezat"pe furis"in preajma ta,sa te vad mirandu-te ca sot felicitari din maneci,ca nu am somn la miezul noptii:"de ce nu dormi,maine ai scoala".Dar ma bucuram sa te surprind,sa te vad zambindu-mi si sa-ti vad fericirea de pe chip la gandul ca nu te-am uitat.Cum as fi putut ?.Mi-e dor sa te intreb daca mai ai felicitarile de la mine si chiar si sa primesc acelasi invariabil raspuns:"nu cred,mama,am facut curat si...le-am ratacit".Da,recunosc,raspunsul asta ma intrista pentru ca ma gandeam ca nu tii cont ca fusesera daruite cu multa dragoste.Numai ca...dupa ce ai"plecat",aveam sa constat ca de fapt le pastrasesi pe toate,in ordinea momentelor:ZIUA TA,ziua de 21.05.-ziua ta onomastica-Paste,Craciun...Sa-ti mai spun cat am plans ?.Cred ca e de prisos.Mi-e dor si mi-e ciuda ca nu mai avem cum sa imbogatim colectia de astfel de momente,pentru ca eu cred ca totusi timpul nu a fost deloc generos cu noi:cei 77 de ani pe care ii aveai cand ai"plecat"nu mi se par prea multi...Pastrez insa in suflet ZIUA DE 21.05.2003-ULTIMA ZI din lumea asta in care am mai putut sa-ti ofer un dar de ZIUA TA,desi pe atunci inca nu stiam ca nu vom mai prinde un 24 OCTOMBRIE impreuna.Chiar daca nu te simteai prea bine,dar nu ma gandeam ca nu te voi mai avea.Doar ca drumul tau aici s-a oprit,inainte sa implinesti cei 78 de ani din acea toamna.Mi-ar fi placut sa fi ramas,sa pot sa iti spun"LA MULTI ANI !"si atunci dar si acum,cu ocazia celor 89 de ani pe care i-ai fi avut astazi.Dar...nu se poate.Destinul a decis altfel.Nu stiu daca"Acolo"SUS se sarbatoresc zilele de nastere,dar sper sa auzi totusi urarea mea de:"LA MULTI ANI !"si sa primesti in dar toata IUBIREA pe care nu ti-o mai pot oferi Aici.Sunt insa convinsa ca stii,asa cum stiai si inainte de 14.08.2003.,cat de mult TE IUBESC.DRUM LIN CATRE INGERI,"MAMI"!.-SAGHEL ELENA:24.10.1925-14.08.2003:

3 comentarii:

mariperijoc spunea...

Astazi este 23 octombrie....dar pentru ca maine dimineata nu pot posta am preferat sa pun gandurile tale aici astazi Adina. Dupa cum ti-am mai spus sunt convinsa ca "mami" stie cat iti este de dor, simte acest dor si aude tot ce ai vrea sa ii spui dar mai mult primeste iubirea ta....cel mai minunat cadou!
Dumnezeu sa ii dea odihna vesnica si tie multa putere sa depasesti toate aceste zile!

BARBUS ADINA spunea...

AZI E ZIUA TA...FARA TINE !.Si eu trebuie sa accept asta !.CUM ???.

Narcisa spunea...

D-zeu sa ii odihneasca sufletul alaturi de ingeri.