25 septembrie 2014

Ziua voastra...


Ar fi fost ziua voastra,a ta si a mamei deopotriva.O zi care v-a adus impreuna in 1976,intr-o primavara care a insemnat inceputul unei povesti frumoase,continuata firesc cu un DA in aceeasi toamna.Din pacate,acest"DOI",n-a durat decat aproape 14 ani,pana cand tu...Nici in 1990,tu nu mai erai aici,pentru a marca Ziua Asta,desi sunt sigura ca ai fi pus pe hartie versuri sau ganduri pentru mama,asa ca in felicitarile si biletelele care te dau de gol pe aici.Mi-ar fi placut sa fi putut onora ziua asta asa cum merita,poate cu un tort pe care sa scrie"38",cu sampanie si flori,cu daruri pentru voi...Mi-ar fi placut sa va fac o poza"peste timp",sa stam la povesti si sa-mi spui de cat curaj ai avut nevoie sa o intrebi pe mama daca iti da voie sa te asezi la masa ei de la cantina de la MIJA unde lucrati amandoi,dar fara sa stiti unul de altul.Despre ce vorbeati,despre faptul ca uitasesi sa-i spui ca lucrezi in schimburi sa cand nu te-a mai vazut a crezut ca te-a suparat,despre faptul ca atunci cand ai revenit i-ai propus sa mergeti la meciul RAPID-METALUL MIJA care se juca pe teren la MIJA,dar initial te-a refuzat,ca nu-i plac meciurile,apoi a venit,dar nu te-a zarit in marea aceea de oameni,dar tu te-ai asezat exact langa ea,desi nici n-a observat de unde aparusesi.Iar apoi,la una dintre intalniri,mama ti-a propus o plimbare"la LAC",la MORENI,iar tu i-ai zis:"bine,mergem,dar sa nu-mi ceri sa te plimb cu barca,nu stiu sa vaslesc si nu vreau sa ne inecam.Asa ca v-ati plimbat pe malul lacului.Sau despre culesul de cirese,acasa la mama,in prima ta vizita,cand mama a vrut sa luati scara,dar tu erai deja in varful ciresului,spre frica ei,care se temea sa nu cazi.Numai ca tu,te-ai dat jos la fel de simplu.Deschiderea asta a ta,onestitatea,sufletul tau simplu,curat,bun,au atras-o pe mama,pe langa aspectul fizic,desi spune ca a fost sigura ca alaturi de tine va avea"copiii frumosi si destepti"(citat),pe care si-i dorea.Chiar daca si in ziua nuntii voastre s-a temut ca tu,din cauza ca lucrasesi schimbul 3 toata noaptea de dinainte,nu vei ajunge la timp.Din fericire totul a fost bine.Dar...nu v-a fost dat prea mult timp impreuna.Din pacate.Iar azi,indiferent cat de mult mi-as dori sa fii si tu aici,e imposibil.Si parca nici ziua asta nu mai are acelasi farmec.Ar fi fost ZIUA VOASTRA.Astazi,tu si mama,ati fi implinit 38 de ani de casnicie.Iar eu ar fi trebuit sa va spun:"LA MULTI ANI !".Dar,acum...e prea tarziu.

"P.S.EXPLICATIE POZA:BARBUS VASILICA&BARBUS CONSTANTIN-25.09.1976



Adina

3 comentarii:

mariperijoc spunea...

De s-ar putea sa facem un pod intre cer si pamant ca in astfel de zile cand durerea apasa mult mai mult sa ii putem imbratisa pe cei dragi...
Dumnezeu sa fie cu cei vii si cel plecat deopotriva!
Suntem cu sufletul alaturi de tine Adina.Te rog ca astazi sa nu plangi,inalta-ti ochii in rugaciune si fa in acest fel o punte catre cer!

BARBUS ADINA spunea...

"DOAR"inca o zi in care am dificila misiune sa traiesc si in locul tau...nu m-ar deranja daca nu mi-ai"oferi"acest DOR care ma lasa fara aer si lacrimile astea pe care nu stiu de ce tocmai TU esti cel care le lasi sa te inlocuiasca de atata timp.Iti amintesti ?.Pe 01.05.1990 te-am intrebat:"De ce"pleci"?.Pe mine CUI ma lasi ?".Acelasi lucru te intreb si Acum...chiar si dupa 24 de ani.Pentru ca asta simt...inca nu mi-ai raspuns.Si cred ca,mai ales AZI,ar fi trebuit sa fii AICI.Tu nu crezi ?.Eu nu pot sa fiu tu...Si imi e dor de tine.TIE ?.

Adina Barbus spunea...

25.09.2017...Mâine...unde vei fi ????😢😢