10 august 2011

Roata vietii

Eşti tânăr, priceput în toate,
Pe cel în vârsta îl repezi,
Oricât s-ar strădui că poate,
Pe el tot te mai enervezi.

Şi vorba aspră aruncată
Ca biciul cade peste el.
Ar vrea şi el acum să poată,
Doar bucurii să-ţi dea de fel.

Cu ani în urmă asuda
Ca tu să te bucuri de toate.
Şi tot ce avea atunci îţi da,
Era util pe cât se poate.

Acum când ierni l-au tot cernut
Şi pasul tot mai scurt îl poartă,
Nu se aşteaptă ca al tău şut
Lovind să îl dea la o parte.

Căci lacrimi grele îl lovesc
Şi-n suflet simte atunci durere,
Ar vrea să poată-n multe vieţi
Să te ajute cu plăcere.

Şi nu uita că roata vieţii
Te va purta cu ea în zbor.
Frânturi din anii tinereţii
Se-ntorc peste tine, izvor.
13.06.2011

5 comentarii:

Narcisa spunea...

Adevarate cuvinte,se spune ca daca nu ai un batran sa-ti cumperi....si in mojoritatea cazurilor in ziua de azi tineretul a cam uitat ce inseamna respectul fata de un om batran,dar vorba ta,roata se intoarce si cand vom fi si noi batrani poate realizam greselile trecutului dar din pacate va fi prea tarziu...
felicitari Mari.

Tuchi spunea...

adevarat graiesti! noi cei tineri nu realizam ca ranim cu cuvintele, nu ne gandim la ziua de maine.... eu sincer nu am realizat cat il iubesc pe tata si sa-l respect decat cand am aflat ca are cancer (cu 3 ani inainte de a-l pierde) cam tarziu... si totusi am avut vreme sa-i arat recunostinta ca mi-a fost parinte! am incercat apoi sa ni-l supar sau sa-l intristez, de cate ori plecam de la el il lasam cu zambetul pe buze in caz ca-l pierd pana la urmatoarea intalnire sa-l stiu linistit si impacat.am invatat apoi sa am grija de mama ca ea mi-a mai ramas, sa fiu mai atenta la nevoile ei si mai buna cu ea pentru ca E MAMA MEA si mai ales ca a ramas vaduva..
pacat ca de multe ori omul se trezeste cand e prea tarziu.... roata vietii nu iarta pe nimeni si la toti ne vine randul..

mariperijoc spunea...

Am scris aceste versuri in urma discutiei cu o persoana mai in varsta,care era tare necajita de comportamentul copiilor...
Am inteles durerea din sufletul acestei mame si m-am gandit ca roata vietii se intoarce si vom fi rasplatiti la randul nostru cu acelasi comportament...Copiii nostrii nu fac decat ceea ce vad la noi...deci nu vor avea nici o vina ...(sunt de acord ca mai exista si exceptii)

Lili spunea...

Cei care aveti parinti,iubiti-i,respectat-i,mangaiati-le batranetile si lasati-va mangaiati, pentru ca va veni vremea( asta-i legea firii)sa le duceti dorul(va spun din propria-mi experienta)!
Frumoasa si reala poezie!Felicitari Marilena!

NUTI spunea...

Ce lucruri adevarate ai spus!! frumoasa si reusita poezia ...de a atinge sufletul multora si a le mai da ragaz de a reflecta,regreta si a cere iertare cat mai e timp...toti cei care se regasesc in poezia ta!!frumos !!felicitari,Mari...poopa!!