26 august 2011

Am pierdut tot...

M-am cunoscut cu sotul meu acum 24 de ani aveam amandoi 19 ani..a fost dragoste la prima vedere..la 20 de ani ne-am casatorit la 21 o aveam pe fiica noastra...am trecut prin multe greutati (mama lui nu ma agrea deloc si tot timpul a incercat sa ne desparta. acum nici asa se uita la mine ca si cand as fi vinovata ca eu mai traiesc, acum e in Ungaria)de tot felul dar si bucurii ,intotdeauna ma incuraja cand ne era greu ''lasa draga mea ca trecem si prin asta ,principalul este ca suntem impreuna,cat ma vezi pe mine sa nu iti faci niciodata griji..''si intodeauna avea dreptate imi readucea zambetul pe buze si uitam de griji...am fost o rasfatata imi indeplinea orice dorinta,nici nu stiam ca traiesc pe lumea asta de atata fericire...toate treburile legate de casa le rezolva el nu ma lasa sa fac aproape nimic ...timpul a trecut fata noastra ( care era o rebela si rasfatata inca de pe atunci) crescuse era in ultimul an la facultate,eu imi deschisesem cu o prietena propriul meu salon de coafor-binenteles cu ajutorul financiar si moral al sotului meu-ne mergea foarte bine..cand el a inceput sa se simta din ce in ce mai rau..l-au internat si vestea a venit ca un trasnet cancer limfatic gr 4 -forma agresiva cu metastaze...e printre cele mai grave forme de cancer galopant...a urmat o lupta crunta ,am incercat din rasputeri sa invingem boala..aproape 6 luni am stat ziua si noaptea cu el..fugeam acasa doar pt un dus si uneori mai dormeam o ora doua...am tinut posturi,am mers la voi la ortodocsi la preot am dat slujbe,i-am cumparat tot ce auzisem ca ajuta ,naturiste ..am angajat o maseuza in tehnica Bowtech...degeaba ! se stingea pe zi ce trece sub ochii mei...a trecut prin chinuri si dureri de neimaginat si singura grija a lui si atunci era ''ce va fi cu voi?''....in ultimele saptamini doar cu morfina il mai tineau si masca de oxigen...ooof Doamne ..cand imi amintesc ca am fost mustrata de conducerea spitalului ca prea mult oxigen a consumat sotul meu ,6 tuburi si pe ei ii costa ...umblam si ma rugam de ei sa ii mai dea oxigen...incepusem sa umblam sa cumparam un aparat sa nu ni se mai reproseze si asta...! pana am avut bani si le-am dat cu carul am fost tratati cat de cat omeneste..dar dupa atatea luni ni s-au terminat toate resursele ( erau tratamente care costau si 2 mil lei vechi /zi) sa nu iti povestesc ce urat se comportau cu noi pana si femeia de serviciu de asistente ce sa mai spun!luni intregi le-am dat bani aproape zilnic iar acum deabia asteptau sa scape de noi..acolo se murea pe capete ,zilnic 2-3 persoane nici nu imi imaginam ca asa ceva exista si ca habar nu au de tratamente faceau efectiv experiente pe oameni...l-am si numit spitalul mortii,,nici in ziua de azi nu pot sa mai trec pe strada aceea...Dupa moartea lui am fost in stare de soc ,parca eram anesteziata desi refuzasem sa iau orice calmante..toti inclusiv fiica mea au crezut ca am depasit usor momentul (plangeam oricum cand nu ma vedea nimeni)si ca eu eram o fire f puternica...era doar o masca falsa pe care o afisam...apoi lumea s-a schimbat total pt. mine..am pierdut tot...nu mai aveam un leu,venise criza peste mica mea afacere si nu mai reuseam sa platesc chiria la salon si si facturile acasa...asa ca am fost nevoita sa inchid salonul...desi era visul meu..si oricum nu prea eram instare sa lucrez ,ma durea si faptul ca pe colega mea o suna zilnic sotul..asa cum ma suna si pe mine inainte..ca o astepta seara...ca vedeam si vad perechi in oras la cumparaturi tinandu-se de mana..asa cum ne tineam si noi..iar in minte imi revine mereu aceeasi intrebare obsesiva DE CE NOI ?? sotul meu era un om deosebit de bun,niciodata nu s-a certat cu nimeni a ajutat cat a putut pe toata lumea...nu am fost cu nimic mai pacatosi decat altii si atunci DE CE??de un an zac in pat ( mai ma duc cand pot pe la cate o clienta acasa) nici macar parintii meu nu ma inteleg cu adevarat ( nu m-au crescut ei ,am fost crescuta de bunici)cu mama mea am avut intotdeauna o relatie rece ea ii iubea doar pe fratii mei care acum sunt in SUA si unde merg si ei cate 6 luni in fiecare an,cu sora mea ma mai intelegeam cat de cat dar de la un timp si ea parca s-a schimbat nu o mai vad online ..ca n-are timp sau e obosita..toti prietenii mi-au intors spatele parca se feresc de mine ,nu ma mai cheama la ei...nu-mi vine sa cred cat de mult mi s-a schimbat soarta cat de parasita si singura sunt...am avut o prietena f buna care credeam ca va fi alaturi de mine asa cum imi promisese....ea a fost singura vreo 6 ani dupa o mare deceptie si eu i-am facut cunostinta acum 5 ani cu un om de afaceri (cunosteam multa lume la salon) acum a devenit f bogata si s-a schimbat ,desi nu lucreaza si nu are copii nu mai are timp nici sa mai iesim la o cafea....am observat ca parca ii este rusine cu mine ,eu acum nu imi permit sa ma mai imbrac modern ,nu mai am bani de haine,iar ea se imbraca doar cu haine de firma si se intretine doar cu persoane de elita din Cluj..am suferit f mult cand am ramas si fara pritenia ei...de fiica mea ce sa-ti mai zic a terminat facultatea deocamdata nu si-a gasit de lucru,are un prieten si e toata ziua cu el..mai vin pe acasa doar sa manance..nu ne prea intelegem din pacate .ea nu intelege ca nu-i mai pot oferi atatia bani cati era obisnuita cand eram o familie..imi vorbeste deseori urat la nervi si ma face sa plang si mai mult..parca nu as suferi eu destul ..ea merge vine excursii ,party,concerte..eu de 2 ani nu mai fost nicaieri ..citesc pe FB cine pe unde a fost in concediu...si singura oricum nu pot merge nicaieri...singura mea alinare in tot acest timp a fost Minou pisicuta mea care o aveam si cand traia sotul..o iubea si el enorm desi e mai salbatica..acum am mai adoptat una de pe FB de la adoptii ..un motanel Bijou gri cu alb ,asta saracutu ma iubeste la nebunie ,chiar si noaptea cand ma aude ca plang vine se suie pe pietul meu direct pe inima mea ,se uita adanc in ochii mei si imi sterge lacrimile cu labuta ! si stau si ma uit la oameni cum isi traiesc viata...si simt ca eu nu mai apartin acestei lumi..ca lumea mea s-a terminat atunci cand l-am pierdut pe el..la cimitir interesant nu prea simt nevoia sa ma duc..nu simt nimic acolo..mai aproape il simt daca ma gandesc si vorbesc cu el...si asta fac zilnic..si fiica mea imi spune ca ea nu simte nimic acolo in cimitir..doar privim mormantul parca ar fi al alcuiva pt. ca noi nu concepem ca el e acolo..noi asa ne-am impus sa credem ca el este in cer printre ingeri..

Ildiko

19 comentarii:

Anonim spunea...

Nu esti singura!Dumnezeu este cu tine.Poate, tocmai pentru ca sotul tau era un om asa de bun, tocmai de aceea l-a luat Dumnezeu la el.Roaga-te pentru el si il vei simti mai aproape.Aleraga spre Dumnezeu.El iti va da odihna.

Corina spunea...

Dureroasa poveste....Ildiko!Sunt alaturi de tine, de toata suferinta ta!Dumnezeu sa-l odihneasca pe sotul tau iar tie multa putere sa mergi inainte.

Narcisa spunea...

Ildiko,ma bucur ca ai descoperit acest blog si implicit pe noi,aici suntem o familie unite de durere,deci bine ai venit in familia noastra!pe mine una ma ajutat enorm acest blog,vei vedea ca nu te vei mai simti singura,vei sti ca oricand simti nevoia sa vorbesti,sa plangi,sa tipi,noi suntem aici si te ascultam...stiu ca este greu,dar trebuie sa incerci sa iesi din starea asta,crezi ca el isi doreste sa te vada asa?incet,cu ajutorul nostru si al lui D-zeu trebuie sa te ridici,sa o iei de la capat ,sa inveti sa traiesti cu durerea si dorul in suflet,pt.ca nimic din ce am face noi nu ii mai poate aduce inapoi...acum suntem nevoite sa mergem mai departe sperand la ziua cand vom fi iar impreuna intr-o lume mai buna si nimic si nimeni nu ne va mai desparti...te intrebi de ce el?pt ca era un om bland,deosebit si pe placul Domnului,gandeste-te ca el acum nu mai sufera,este bine,intr-o lume unde nu exista durere...te rog sa nu te mai simti singura,acum ne ai pe noi,da?te pup,capul sus,impreuna vom reusi sa te facem sa vezi luminita de la capatul tunelului.

mariperijoc spunea...

Ildy noi suntem alaturi de tine,nu esti singura ...Sotul tau te vegheaza acum de sus,o dragoste asa mare nu se poate sfarsi...si dupa cum ti-a spus isi doreste sa mergi mai departe,de dragul lui trebuie sa incerci...stiu ca nu este usor,dar trebuie sa lupti si astfel il vei face si pe el fericit...va putea sa se odihneasca in pace...

mariperijoc spunea...

Pe 21 iulie s-a implinit un an de cand Istvan sotul lui Ildy a scapat de suferinta si a plecat spre cer sa se bucure printre ingeri...
Dumnezeu sa il ierte si sa il odihneasca in pace!
Suntem cu sufletul alaturi de tine Ildy,noi toti de aici cunoastem durerea si suferinta.

http://cfrmania.gsp.ro/stiri/9514/galeria-kvsc-adio-istvan-mezei.htm

Steliana spunea...

ILDIKO,aici pe acest blog ne-am intalnit
multe persoane care suferim pierderea cuiva
drag ,eu mi-am pierdut unicul fiu si in
imprejurari dubioase Rudele cele mai apropiate
inclusiv mama mea au ramas foarte indiferente
si s-au detasat de unicul meu copil cu foarte
mare usurinta.
Daca te simti singura o sa ne ai pe noi toate
aproape iar durerea ta impartasita cu noi
se va mai atenua putin.
Daca simti nevoia de mai mult roaga pe Marilena noastra draga sa-ti dea adresa mea.Te imbratisez cu multa compasiune.

Tuchi spunea...

d-na Ildiko cei care ve-au lasat nu va sunt prieteni adevarati, ei nu inteleg ce simtiti si sa le fie rusine ca nu dau dovada de bunatate, de dragoste fata de semeni (iertati-ma ca spun asta ca poate-i judec si nu sunt eu cea care trebuie sa judece). daca spitalul de care vorbiti e spitalul de oncologie Cluj, inteleg perfect ce ati vazut acolo, tatal meu a trecut pe acolo inainte de a ni-l da in brate acasa sa ne uitam la el cum se stinge fara sa-l putem ajuta, sistemul de sanatate romanesc uneori e mai rau ca un calau!
Rugaciunea si credinta in Dumnezeu(indiferent de religie) da putere si tarie de a trai!
Va imbratisez sincer.

Anonim spunea...

Va multumesc din suflet la toate ca sunteti alaturi de mine ma ajuat f mult si ma bucur ca durerea imi este inteleasa ,intr-adevar numai cine a trecut prin asa ceva stie sa te inteleaga...Da,Tuchi e vorba de spitalul de oncologie -sectia de hematologie-...Si eu sunt alaturi de voi macar cu gandul si o vorba buna ! Bunul Dumnezeu sa ne aiba in paza si sa ne dea putere sa ne putem duce crucea.(ooofff nu ma prea pricep cum sa postez deseori fac greseli si numai cu ''anomim'' pot trimite postarea)Ildy

NUTI spunea...

Ildiko ,cu durere in suflet ,te imbratisez si ti sunt alaturi...Sunt multe lucruri ,pe care nu le intelegem pe lumea asta si cu greu le acceptam mai ales daca ranesc si distrug...Incearca cu mine sa invatam sa traim asa....asa cum a vrut dumnezeu ..altfel nu se poate...eu am pierdut un copil ,,iar tu un sot...dar ,,,poate nu i-am pierdut de tot...doar o perioada de timp ...terestru...cu siguranta ne vom intalni acolo si numai bunul Dumnezeu ne va ajuta sa faca posibil asta....
Ridica-te din pat si pune-ti din nou "masca" zambetului si a resemnarii pe fata...ca stii....?noi,nu suntem o companie prea placuta pentru cei din jur,,si multi ne evita,nu stiu sa se poarte...si continua sa traiesti asa,,,doar tu sa stii ca sufletul tau e ranit si nu arata celorlalti...traieste de-acum cu dubla personalitate...Du-te tu la clientele tale,poti sa lucrezi si fara sa ai salon,sau invita-le acasa la tine ,poti face si asta..ele au nevoie de tine...si nu mai da importanta lucrurilor neimportante din viata...cine te place,te place si cum te imbraci...cine nu ...e treaba lor...nu trebuie sa te influenteze asta pe tine...
te imbratisez si te rog..cand ai nevoie sa vorbesti ,,,aici suntem,,,noi,,cei raniti cu sufletul si care ne sustinem reciproc...pupici..

Anonim spunea...

Multumesc mult Nuti pentru cuvintele frumoase..da sa stii ca asa traiesc ,cu ''masca'' pe fata .mai tot timpul joc teatru pt. ca oricum ceilalti nu ma pot intelege...problema e ca mi-e greu sa fac asta,am obosit sa fiu falsa in fata celorlalti,eu intotdeauna am fost sincera cu toata lumea..acum mi-e greu sa ''mint'' si mai ales pe mine insami nu ma pot minti..
Da mai lucrez acasa pe la cliente /sau la mine dar putine sunt acelea care mi-au mai ramas fidele...prefera sa mearag la saloane desi e mai scump..din cauza aceasta financiar ma descurc f f greu si asta ma deprima si mai mult,mi-e frica ca vine iarna si chiar nu stiu ce o sa ma fac..Cu privire la ''prietena'' mea ma doare doar faptul ca niciodata n-as fi crezut ca cineva poate face asa ceva,mai mult de 10 ani ne-au legat (am fost si colege)si nu am crezut niciodta ca o femeie vaduva nu mai e binevenita nicaieri..imi lipseste pritenia ei..Cealalta mare problema a mea e ca familia mea nu imi este alaturi (parintii,fratii care sunt in USA )nu le pasa de mine pt ei nu stiu cum e..tres saptamani si nici nu ma suna iar cand vorbim pot vorbi numai despre banalitati ,odata cand am incercat sa-mi deschid sufletul mi-au spus ''ooo da mai taci si termina cu astea noi nu suntem obisnuiti cu asemenea tragedii...' :(...mda..eu sunt f obisnuita..ei isi traiesc viata in continuare ca si cum nimic nu s0ar fi intamplat..da stiu ca viata merge inainte ..dar...am vrut doar sa le pese de mine..imi lipseste mult sprijinul lor..te pup si scuze ca am scris atat de mult!Ildy

Corina spunea...

Te pup Ildy, te strang in brate..sunt langa tine si durerea ta.Vad ca iubesti f mult animalele, esti un om bun....Pentru noi viata s-a oprit in loc...poate mai incolo lucrurile vor fi mai bune...

NUTI spunea...

Sa stii ca oricat ai scrie ..eu iti voi citi randurile...nu te necaji,poti scrie cat vrei ,,noi (cred ca si celelalte) te vom asculta si te vom sustine...Chiar daca nu ne cunoastem ,durerea ce o avem in comun ne apropie si ne face sa ne intelegem una pe alta...
te pup si te imbratisez,Nuti

Lucy spunea...

Salut eu mi-am pierdut sufletul m-am indragostit de un inger care ma ocroteste desi nu se cade sunt foarte speriata . . . il iubesc si nu e voie e teachul meu ajutatima cu un sfat va rog eu mult va multumesc
http://youtu.be/fuOCA1rxGQ8

mariperijoc spunea...

Draga Lucy,din ce ne-ai scris inteleg ca suferi si esti foarte speriata...Dar te rog sa ne explici mai pe larg ce ti se intampla,sau o poti face pe adresa mea de mail...
Te imbratisez cu mult drag!
Dumnezeu sa te ajute!

NUTI spunea...

draga lucy,de ce zici ca nu se cade??ce e in neregula ,ce nu e drept a te indragosti de cineva?tu zici ca e un inger care te ocroteste...de unde stii?poti povesti mai multe ...te voi asculta...pupici

Carmen spunea...

Ildy as vrea sa-ti spun ceva legat de fiica ta.
Atunci cand a murit sotul meu, am crezut ca a cazut cerul pe mine, sufeream, plangeam non stop, in prezenta ori si cui, plangeam singura in casa, plangeam pe strada.
Dupa un an si sase luni am inceput sa activez pe facebook, si mi s-a intamplat sa vad o postare a fiicei mele, in care deplangea lipsa tatlui ei si descria durerea ei.
A fost ca ploaie rece ce a cazut pe mine. In tot acest timp eu nu m-am gandit la durerea ei. Ea mi-a fost mereu aproape, dar eu, ei nu.
Ildy, nimeni nu iti e mai aproape decat familia ta. Si daca sora ta nu te mai cauta, nu te supara, caut-o tu pe ea. Sun-o, spunei ca te gandeai la ea si ai vrut sa vezi ce mai face.
Stiu ca copiii pot fi mai dificili si nu intotdeauna ne inteleg, nici noi nu ii intelegem intotdeauna, dar sunt copiii nostri. Nu gresi si tu ca mine, nu uita : noi am pierdut un sot, ei au pierdut un tata, care le dadea o siguranta, care erau stalpul pe care ei se sprijineau.
Draga Ildy, nu esti singura decat acolo in camera ta, aici "in casuta" suntem atatea care suntem langa tine. Aici nici eu nu mai sunt singura.
Te imbratisez cu drag.

Anonim spunea...

Multumesc tuturor pentru raspunsuri !
draga Carmen imi pare rau daca am fost gresit inteleasa,nu am pus nici un moment la indoiala ca fiica mea nu sufera dupa tatal ei ba dimpotriva stiu ca tot comportamentul ei mai agresiv se datoreaza acestui fapt ,la tineri durerea se manifesta in acest fel deseori,cat despre sora mea fii sigura ca ii scriu si o caut eu.Ideea era ca ma asteptam ca familia .pritenii sa fie mai mult alaturi de mine,insa mai tarziu am realizat ca ei netrecand prin asa ceva nu pot sa ma inteleaga,iar copii vrem nu vrem isi au drumul lor,(si asa si e firesc)unii poate deja familie/prieten etc..iar noi ramanem deseori singure asta am vrut sa spun :)..cat despre priteni ..ce sa spun ..?!...eu nu am avut norocul daca pot sa-i spun asa,sa am o mare de priteni care sa fie alaturi de noi in toata tragedia prin care am trecut si carora acum sa le pot multumi...as fi dorit asta crede-ma! am trecut singura peste toate cu ajutorul lui Dumnezeu,au mai rams lnaga mine doua pritenute cu care ne vedem relativ rar pentru ca au famile si sunt ocupate..Va doresc la toate putere in continuare si credinat sa va intareasca sufletul ! Cu drag Ildy

mariperijoc spunea...

Cred ca toate ne simtim "singure " la un moment dat Ildy,pentru ca ne lipseste jumatatea...nimeni nu o poate inlocui...

mariana spunea...

Draga Ildy,sunt si eu cu sufletul alaturi de tine si pling impreuna cu tine.Si eu mi-am pierdut recent sotul.Tine-te tare,fii puternica,pentru fata ta te rog!Stiu ce greu e sa mergi mai departe,stiu ce inseamna sa vezi o pereche mergind pe strada.Si eu incerc din rasputeri sa-mi tirasc umbra mai departe pentru cei doi copii ai mei.Dumnezeu sa te aiba in paza si sa te intareasca.
te imbratisez
Mariana