21 martie 2011

Cum facem fata pierderii cuiva drag

Moartea este ceva inevitabil, este partea finala a vietii, este o etapa fireasca a evolutiei noastre ca fiinte vii. Insa lasa in urma multa durere. Pierderea cuiva drag este un eveniment dureros, care modifica iremediabil viata celor ramasi in urma.
In momentul in care pierdem pe cineva drag, trecem printr-o serie intreaga de emotii si sentimente, printre care se numara:
- negare - "Nu mi se poate intampla asta, tocmai mie!"
- furie - "De ce mi se intampla asta?"
- vina - "Cu ce am gresit sa fiu astfel pedepsit? Este vina mea, trebuia sa nu fac sau sa fac...."
- depresie - "Nu mai pot sa fac nimic, nu mai am chef sa traiesc si sa ma dau jos din pat dimineata"
- confuzie, disperare - "Ce ma fac acum? Cum voi putea eu sa traiesc fara el/ ea?"

Aceste reactii sunt firesti, naturale, sanatoase. Este modul nostru de a face fata situatiei. Jelirea celui pierdut dureaza un timp, in functie de fiecare om. Nu toti oamenii reactioneaza la fel, nu toti traiesc la fel durerea. Avem nevoie de timp ca sa ne acomodam cu noua situatie, sa ne revenim emotional dupa socul pierderii cuiva important din viata noastra. Este un proces lung, anevoios, dureros, care ne secatuieste energetic, fizic si psihic.
Iata cateva sugestii pentru a putea face fata pierderii cuiva drag si a ne pastra echilibrul si sanatatea:
- plangeti! - nu va reprimati plansul. Plansul va ajuta sa va detensionati, sa va descarcati emotional si sa va simtiti eliberati. Acceptati sentimentele care va incearca, este firesc sa va simtiti confuzi, frustrati, maniosi.
- vorbiti cu cei din jur despre persoana pierduta. Va va ajuta sa va mai alinati durerea amintindu-va lucruri placute din trecut.
- puteti sa onorati memoria celui pierdut facand un anumit lucru (plantati un copac, create o caseta cu lucruri dragi ale celui disparut), organizati un ceremonial sau un anumit ritual astfel incat sa-i pastrati mereu vie amintirea.
- ganditi-va cum ar fi vrut persoana disparuta sa reactionati. Ar fi vrut sa suferiti, sa va opriti viata in loc? Sau ar fi vrut sa continuati sa traiti si sa priviti spre viitor. Daca va veti continua viata nu inseamna ca il uitati pe cel dus sau ca nu va veti mai aminti de el. Nu trebuie sa va simtiti vinovati.
- incercati sa mancati sanatos si sa va odihniti. Suferinta afecteaza sistemul imunitar, il slabeste si de aceea trebuie sa aveti grija de sanatate, pentru a nu va agrava starea.
- incercati sa amanati deciziile majore de tipul schimbarii locului de munca, a casei in care locuiti, deoarece acestia sunt factori de stres psihic suplimentari
- puteti sa scrieti un jurnal sau un blog - va va ajuta sa va constientizati mai bine trairile sufletesti, sa va clarificati sentimentele si gandurile, va va ajuta sa rememorati intamplari si fapte din trecut, alaturi de persoana draga pierduta.
- daca sunteti o persoana religioasa mersul la biserica, rugaciunile, discutarea cu duhovnicul dumneavoastra va pot ajuta sa faceti mai bine fata durerii.
- acordati-va timp sa suferiti, sa il plangeti pe cel drag. Nu va fortati sa va reluati activitatile zilnice in acelasi ritm ca inaintea tragicului eveniment, dar nici nu va retrageti complet din orice activitate, deoarece riscati sa cadeti in depresie.
- daca simtiti ca nu puteti face fata singuri durerii si starea de tristete (depresie) dureaza mai mult de patru luni, fara nici un semn de ameliorare, ci dimpotriva, cu inrautatirea ei incercati sa mergeti la un psiholog.


http://www.ganduri-online.ro/familie/pag-0/d-26-Cum-facem-fata-pierderii-cuiva-drag.html

40 de comentarii:

Narcisa spunea...

Interesant articol,asa imi spun si mie multi,ca nu e normal ca durerea sa persiste,ca atrecut un an si 3 luni si ca nu e bine ca nu-mi revin...am zile bune,dar inca am zile cand nu vreau sa vad pe nimeni,sa fiu lasata in durerea mea,eu am goluri de memorie,nu mi-sa intamplat pana acum,nu ma mai pot concentra,intreb un lucru de 2 ori,ma duc in magazin si acolo ma blochez,nu stiu de ce m-am dus....pana-n moartea mamei nu am patit asa ceva,sunt dusa intr-o lume a mea in care doar cateva persoana au reusit sa patrunda...

mariperijoc spunea...

Toti ramanem cu urmari Narcisa,cred ca este normal...dar trebuie sa luptam sa nu cadem prada disperarii...sa incercam sa ne ridicam si sa mergem mai departe cum putem mai bine...
Categoric viata noastra este alta de acum.

Steliana spunea...

Durerea pierderii singurului fiu
este fara margini ,timpul nu vindeca
rana sufleteasca, se risipesc intr-o clipa
toate sperantele si toate sacrificiile
facute mai ales de o mama care-l creste singura,unica nadejde la batranate si bucuria dragostei ei din tinerete.

Narcisa spunea...

Dna.Steliana,imi imaginez durerea din sufletul dvs.cred ca nu exista durere mai mare pe acest pamant,ma gandesc,daca eu sunt atat de marcata cand se spune ca moartea parintilor este legea firii,dar sa-ti pierzi copilul....iti pierzi si trecutul si viitorul in acelas timp,noi suntem aici,alaturi de dvs.sa nu va simtiti singura da?va imbratisez cu toata caldura mea sufleteasca

Steliana spunea...

Narcisa,tu trebuie sa-ti urmezi
cursul vietii alaturi de persoana
iubita, iar caldura si daruirea ta
pentru cei indurerati ,sa-ti fie
rasplatita atunci cand vei dori,
cu urmasi buni si frumosi ca tine.
Multumesc pentru cuvintele ce mi le adresezi!

Corina spunea...

Ma intreb deseori ce a ramas din mine.E adevarat ca suferim diferit.Sunt zile cand nu ma pot opri din plans.Plang cand ploua, cand e frumos, cand vad o floare.Nu stiu daca imi voi mai reveni sa fiu vesela cum am fost odata.Jumatate din mine a plecat pentru totdeauna si eu ma chinui sa refac intregul.Dar INTREGUL era si CALIN si atunci?

NUTI spunea...

Ceea ce spune narcisa,parca sunt gandurile mele.ceea ce spune steliana,parca sunt vorbele mele,ceea ce spune corina parca sunt cuvintele mele iar ceea ce spune marilena parca e ratiunea mea de a incearca sa accepte purul adevar...asa ca aproape eu nu mai am ce mai comentez...gandim la unison si raspund cu aceleasi cuvinte si ganduri...

mariperijoc spunea...

Noi toate am suferit o pierdere...vom purta cu noi aceast dor toata viata...
Am avut o viata fericita "inaine" si traim acum viata de "dupa" ...cu totul alta...in care incercam sa ne indeplinim cu fruntea sus ce ne-a mai ramas de facut in aceasta lume cu speranta ca intr-o zi ne vom intalni cu cei plecati...

Anonim spunea...

pe 8 martie am ingropato pe mama.avea 57 ani buna si frumoasa,cea mai buna prietena a mea.am cosmaruri in fiecare noapte sunt trista si nu stiu ce sa fac sa mi treca.am stat cu ea saptamina inainte sa moara.am vazut fiecare pas ,am tinut lumanarea am asezato in sicriu am vazut cum respira anevoios inainte sa moara.un cosmar adevarat. nu pot sa uit toate pasajele.sunt disperata.antoneta-toni

mariperijoc spunea...

Dumnezeu sa o odihneasca in pace pe mama ta ,Toni!
Te inteleg draga mea,esti socata...este foarte greu sa treci prin tot ce descrii mai sus si nu vei uita niciodata...
Iti inteleg si disperarea si dorul,noi toate de pe acest blog te intelegem...stiu ca este prea devreme sa poti comunica ,dar te rog sa ramai aici cu noi...sa ne spui ce simti si sa ne vorbesti de cate ori simti nevoia...
Sunt cu sufletul alaturi de tine Toni,ma gasesti aici sau pe mail de cate ori vrei sa vorbesti cu cineva care sa te inteleaga si care sa nu te judece...si eu trec printr-o durere asemanatoare in urma pierderii persoanelor dragi.
Imi poti trimite fotografia mamei tale si cateva randuri despre ea ,iar eu le voi posta pe blog.Imi poti scrie tot ce simti in memoria mamei tale...voi face publice gandurile tale(daca vrei)
Dumnezeu sa te ajute si sa iti dea putere si liniste sufleteasca!

Narcisa spunea...

Draga Toni,citesc cuvintele scrise de tine si imi amintesc durerea mea,prin ceea ce ai trecut tu am trecut si eu,mamica mea a urcat in cer acum un an si 2 luni,si-a dat sufletul in bratele mele,am suferit un soc puternic ce mi-a schimbat intreaga viata,si pt mine era cum spui tu,cea mai buna prietena,mama si tata in acelas timp si de aceea te inteleg perfect...imi imaginez ce este in sufletul tau,cat de greu trebuie sa-ti fie,eu m-am schimbat total,fizic si psihic,o parte din mine a murit o data cu mami si niciodata nu voi mai fi completa...si cred ca nici tu...eu am multi prieteni,am un sot,o sora,un cumnat si 2 nepotei care au incercat sa ma ajute sa uit....dar nimic din ce mi-au zis sau au facut nu a contat pt.mine,m-am simtit neinteleasa,singura,si m-am izolat,nelasand pe nimeni sa-mi patrunda in suflet...am inceput sa ma feresc de toti,sa plang singura iar de fata cu ei ma prefaceam ca sunt ok,ca,sa nu mai fiu certata,toti zic ca gata,a trecut,nu o mai poti aduce inapoi...asa este dar iti ia timp sa realizezi acest lucru si sa te obisnuiesti cu durerea si dorul ce-ti sfasaie sufletul.Eu am inceput atunci sa caut pe net,sa citesc carti,vroiam sa aflu ce se intampla cu sufletul dupa moarte,si asa am dat de acest blog,vreau sa-ti spun ca aici mi-am gasit linistea,m-am simtit inteleasa,mangaiata,iubita,aici suntem cateva persoane unite de durere,de suferinta,intre noi putem vorbi orice si oricat si vei vedea ca te vei simti inteleasa cum cei de acasa nu o pot face sau nu stiu cum...fi tare Toni,noi suntem alaturi de tine,te asteptam in grupul nostru unite de durere...durerea unei pierderi...D-zeu sa o odihneasca in pace pe maicuta ta.

Anonim spunea...

nu ma asteptam sa imi raspunda cineva.va multumesc din suflet,nu va dati seama cit ma ajuta .sunt in italia cu sotul si copilul si nu am cu cine sa vorbesc.cuvintele voastre mi au ajuns la suflet.sunt inca in stadiul de'plans in fiecare zi'dar sper incet ,incet sa mi revin.multumesc inca o data,toni

mariperijoc spunea...

Toni,suntemn aici de cate ori simti nevoia sa vorbesti cu cineva care sa inteleaga ce simti...
Am trecut si eu printr-o durere asemanatoare,mi-am pierdut sotul si cumnata acum trei ani si stiu cat ajuta sa simti pe cineva aproape.De aceea am deschis acest blog,pentru toti cei care trec printr-o astfel de suferinta.Aici putem discuta intre noi cu sufletul deschis fara teama de a fi judecati deschis.
Pierderea ta este recenta,este firesc sa te simti asa,durerea este mare...cuvintele sunt prea mici pentru a putea ajuta...dar vreau sa stii ca iti sunt cu sufletul aproape si te ascult de cate ori vrei sa imi vorbesti...
Dumnezeu sa o odihneasca in pace pe mama ta ,iar tie sa iti dea putere si liniste sufleteasca!

Narcisa spunea...

Asa am fost si eu,mirata,in momentul in care Mari mi-a raspuns,nu-mi venea sa cred ca cineva ma asculta,ma intelege,ca pot vorbi deschis fara teama de a fi certata pt.lacrimile si durerea mea,aici am gasit sprijin,intelegere,cuvinte care mi-au mangaiat sufletul si mi-au alinat durerea....Te pup Toni,ai grija de tine si te asteptam de cate ori simti nevoia de a vorbi...

alex spunea...

am pierduto pe mama saptaman trecuta suferea de o bola de peste 20 de ani a suferit mult am fost cu ea in dimineata zilei cand a murit pe patu de spital si nu pot sa accept inca ca a plecat de langa mine si ca nu am stat cu ea acolo decat 4 ore si nu mai mult seara a incetat inima sa ii mai bata nu pot uita momentele cand respira ajutat de aparate si se uita la mine cand eram langa ea. mie dor de mama

mariperijoc spunea...

Alex,imi pare tare rau pentru pierderea ta...Este firesc sa te simti asa cum descrii,asa am simtit si noi(si crede-ma la mine au trecut trei ani si tot mi-e greu sa accept ca nu ii mai am langa mine)
Pierderea este mare si extrem de dureroasa,va lasa urme adanci in sufletul tau si poate isi va pune amprenta pe viata ta...dar nu uita ca mama ta te iubeste la fel de mult cum o iubesti si tu si iti va fi mereu aproape.
Aceasta iubire trece de bariera viata-moarte,este vie si vine de la Dumnezeu.
Eu mi-am gasit liniste sufleteasca prin rugaciune(rugaciunea te ajuta si pe tine si o ajuta si pe mama ta atunci cant te rogi pentru ea)si mi-am transformat lacrimile si durerea in dorinta de a sprijini pe altii aflati in suferinta...
Noi suntem aici de cate ori simti nevoia de a povesti cuiva care a trecut prin ceva similar,de a te descarca...pentru ca iti trebuie mult curaj sa vorbesti despre ceea ce simti si sa descrii durerea...
Dumnezeu sa o odihneasca in pace pe mama ta,iar tie sa iti dea putere si liniste sufleteasca!

Narcisa spunea...

Alex,iti inteleg suferinta si durerea...si eu mi-am pierdut mamica,face un an jumate,dar eu inca o astept sa vina acasa...durerea nu va trece niciodata,dor de ea iti va fi din ce in ce mai mult....dar vei realiza ca indiferent ce vei face nimic nu o va aduce inapoi acasa si te vei obisnui sa traiesti cu durerea si dorul in suflet...vei trai cu picioarele pe pamant,dar cu gandul in cer....lacrimile tale ii fac rau ei acolo sus,pt ca,crede-ma,te vede,te aude,nu o poti vedea ,dar o vei simti langa tine...eu daca spun asta celor din jur nu ma inteleg,ma considera nebuna...dar aici pe blog,ne sustinem reciproc,aici mi-am gasit linistea si intelegerea de care aveam nevoie...fi tare si oricand vrei sa vorbesti cu noi,suntem aici...unite de un singur lucru...durerea unei pierderi...

Anonim spunea...

A trecut aproape un an de cand nu o mai am pe mama. Sufletul meu e trist, cateodata simt ca nu mai pot rezista de dor si durere. Trebuie sa merg mai departe.O visez des, cateodata parca o simt lnga mine. Nu stiu daca o sa ma pot obisnui vreodata fara ea.....dar trebuie sa merg mai departe. Mi-e greu ,foarte greu. Cand ma gandesc ca este acoperita de pamant ma apuca disperarea, nu pot sa dorm, doresc atat de mult sa-i mai simt mainile ei calde.....dar nu se poate.Te iubesc mult mama , d-zeu sa te odihneasca in pace.

mariperijoc spunea...

Dumnezeu sa o ierte si sa o odihneasca in pace pe mama ta!
Categoric ea este langa tine chiar daca tu nu o vezi si iti cunoaste tot zbuciumul sufletesc.
Stie cat de mult o iubesti si categoric vrea ca tu sa fii fericita(orice mama isi doreste asta pentru copilul ei).
Pentru noi cei ramasi durerea este mare si apasatoare,despartirea este grea si ne va marca pentru cat mai avem de trait,dar in lumea lor acum e liniste si bucurie...
Iti sunt cu sufletul alaturi si sunt aici de cate ori simti nevoia sa vorbesti cu cineva care sa iti inteleaga suferinta...Chiar daca pierderea noastra este diferita,durerea este asemanatoare dat fiind ca suntem fiinte si simtim in felul nostru unic...
Dumnezeu sa iti dea putere si liniste sufleteasca!

Narcisa spunea...

iti inteleg durerea,stiu ce inseamna sa-ti pierzi mamica....eu ieri i-am facut mamei de un an jumate si tot o astept,dorul va fi din ce in ce mai mare dar te vei obisnui cu el,vei invata sa traiesti cu durerea si dorul in suflet...va fi greu,dar vei realiza ca nimic si nimeni o mai poate aduce inapoi...si simtind-o langa tine,trebuie sa realizezi ca ea te vede si durerea ta ii provoaca si ei durere,trebuie sa fi tare pt ea,da?te pup,D-zeu sa o odihneasca in pace pe mama ta

Anonim spunea...

Va multumesc pentru incurajari, tocmai sambata 23 iulie i-am facut de 1 an.Am speranta in suflet si voi merge mai departe pentru familie si mai ales pentru baiatul meu.Va doresc numai bine la toti!

mariperijoc spunea...

Spun si eu alaturi de voi "Dumnezeu sa o ierte si sa ii dea lumina vesnica!"
Draga mea suntem aici de fiecare data cand simti nevoia sa vorbesti cu cineva...
Imi poti trimite tot ce vrei sa publicam in memoria mamei tale...
Dumnezeu sa iti dea liniste sufleteasca!

Anonim spunea...

As vrea sa cred ca sufletele vin in contact cu noi prin vis.Baiatul meu pe care mama il iubea enorm si care acum este in vacanta acolo la bunicul(ca doar el a ramas)a visat in dimineata sarbatorii ,, Schimbarea la fata" pe bunica lui care statea langa el intinsa in pat si vb cu el si care i-a spus cate ceva, lucruri care asa sunt, pe care eu le stiu dar baiatul nu avea de unde. Ce credeti?

mariperijoc spunea...

Si eu cred ca in vis comunicam cu cei plecati dintre noi…Am avut vise in care vorbeam cu sotul meu si in care imi da de inteles ca stie ce fac si ce spun eu acum ,aici…
Se spune ca nu este bine sa credem in vise,dar visul este singurul loc unde ne amagim ca ii avem aproape…

Steliana spunea...

PENTRU ANONIM,
Comunic de opt ani cu unicul meu fiu
prin vise asa ca daca vrei mai multe
lamuriri acceseaza
mamalupusi@yahoo.com

Narcisa spunea...

Si in carte scrie ca D-zeu le-a ingaduit sufletelor venite la El sa se arate celor ramasi pe pamant prin vise sau semne ,tocmai ca noi sa realizam ca exista viata dupa moarte...mai scrie ca lumea aceasta in care noi traim este o lume a umbrelor si ca abia cand murim incepem adevarata viata...nu-l putem vedea pe D-zeu pana cand nu ne dezbracam de corpurile aceste pangarite....deci,increde-te in vise,pt linistea ta sufleteasca imagineaza-ti mamica intr-o lume mai buna,fara rautate,fara durere,fara suspine,fara intristare...D-zeu sa o pomeneasca in imparatia Lui,te pup

Anonim spunea...

Sper ca sufletul mamei mele sa fie linistit dar ma intreb de ce o visez asa des chiar daca nu vb cu ea, este prezenta in vis si dintre toti copiii eu o visez cel mai des poate si pentru ca am fost si foarte apropiata de ea, nu stiu....sau poate ca si eu nu trece o zi fara sa nu-mi aduc aminte de toate sacrificiile care le-a facut pentru noi, parca o vad cum ne astepta cu portile deschise si cu tot felul de mancaruri pregatite.Stiti, mama mea m-a nascut la 42 de ani si cand a decedat eu aveam 37, e greu sa ramai fara mama de tanar, ea era prietena mea, confidenta mea, cand era pe patul de spital i-am zis ca nu o sa pot trai fara ea.....dar m-a incurajat si mi-a zis,, trebuie", am vb cu ea pana nu a mai putut vb cu mine inainte de a cadea in coma si sunt convinsa ca auzea tot. D-zeu mi-a dat putere atunci, mai greu a fost dupa si acum e greu.... mamica mea mi-e dor de tine.Ea a fost cadru medical si toata viata i-a batut lumea in poarta, dar din pacate toti te uita, asta e.....

mariperijoc spunea...

Din cate am citit se pare ca cei plecati ne cunosc gandurile si raspund la chemarile noastre sufletesti...Probabil ca tu te gandesti la ea cu dor si ea iti apare in vis...raspunde chemarii tale...Nu stiu cat e de bine pentru ei,se spune ca ii tinem legati de noi...dar eu m-as bucura sa imi visez sotul in fiecare seara...Numai in vis ma amagesc ca il am aproape...
Te imbratisez cu compasiune! Este dureros sa pierzi o fiinta pe care o iubeai...Dumnezeu sa iti dea liniste sufleteasca iar mamei tale sa ii dea odihna vesnica!

Anonim spunea...

Multumesc mariperijoc! Sper sa am liniste sufleteasca dar se pare ca asta cam lipseste, nu toti ma pot intelege(si aici ma refer la familie), sora mea zice ,, mortii cu mortii, viii cu viii" si nu pot intelege cum de ea este asa tare fata de mine ca pana la urma este vb despre mama noastra. As vrea ca sufletul mamei sa-si gaseasca linistea totala ca asa este bine dar mi-e greu cand ma gandesc ca n-o s-o mai vad niciodata....dar niciodata

mariperijoc spunea...

Liniste sufleteasca o sa ai numai cu ajutorul lui Dumnezeu,prin rugaciuni...Eu asa am simtit...numai prin slujbele de la biserica si rugaciune am capatat linistea sufleteasca...si chiar si asa uneori mai apare cate o furtuna...
De cele mai multe ori avem mari asteptari de la cei apropiati,de la familie...si suntem dezamagiti cand constatam ca ei parca nu ne inteleg...Si eu vorbesc mult mai deschis aici cu voi si spun tot ce am pe suflet...mai mult decat in familie...Din dorinta de a nu ii intrista si mai mult....
Este adevarat ca numai in vis te mai poti amagi ca esti cu mama ta ...este dureros,dar cu timpul te vei obisnui cu ideea si vei invata sa traiesti cu aceasta durere...
Prin rugaciune o poti ajuta si pe ea sa isi gaseasca linistea,te poti ajuta si pe tine si familia ta...
Dumnezeu sa te ajute!

Anonim spunea...

Numele meu este Karo am fost căsătorit cu soțul meu de 5 ani am fost trăiesc fericiți împreună pentru acest an și nu până când a călătorit în Italia pentru o călătorie de afaceri, unde a cunoscut-o pe fata asta și de atunci mi-a și copiii ură și dragoste numai ei . Deci, atunci când soțul meu sa întors din călătoria el a spus că nu vrea să mă și copiii mei văd din nou așa că ne-a condus afară din casă și el a fost acum de gând să Italia a vedea ce alte femei. Deci, eu și copiii mei au fost acum atât de frustrat și am fost doar stau cu mama mea și cu mine nu a fost să fie trata bine, pentru că mama mea sa căsătorit cu un alt bărbat, după moartea tatălui meu, așa că bărbatul sa căsătorit pentru a nu a fost tratat-o ​​bine, i și copiii mei au fost atât de confuz și am fost în căutarea pentru o modalitate de a obține soțul înapoi acasă, pentru că eu iubesc și prețuiesc atât de mult într-o zi ca am fost de navigare pe computerul meu am văzut o mărturie despre aceasta vraja rolă DRokowaspelltemple, mărturii comun pe internet de o doamnă și mi-a impresiona atât de mult i, de asemenea, cred că a da o încercare. La început m-am speriat, dar când mă gândesc la ceea ce mi-și copiii mei trec prin așa i-l contacteze și el mi-a spus să stau calm pentru doar 24 de ore că soțul meu va veni înapoi la mine și la cel mai bun surprinderea mea, am primit un apel de la soțul meu în a doua zi a cere de la copii și am sunat drokowaspelltemple și el a spus problemele tale sunt rezolvate copilul meu. astfel încât acest lucru a fost cum am lua familia mea înapoi după un stres lung de frână de către o doamnă rău așa cu toate acest ajutor de la DR OKOWA, i vreti pe acest forum să mi se alăture pentru a spune un imens datorită DR OKOWA, și eu va, de asemenea, sfaturi pentru orice unul din aceste sau similare probleme sau orice fel de probleme ar trebui, de asemenea, l contactati pe email lui este (drokowaspelltemple@GMAIL.COM sau 2348068048519) el este soluția la toate problemele tale si predictii in viata. din nou adresa de e-mail este (drokowaspelltemple@gmail.com) este specializat în vraja de mai jos. (1) În cazul în care doriți ex-vă înapoi. (2), în cazul în care aveți mereu coșmaruri. (3) În cazul în care doriți să fie promovat în biroul dumneavoastră. (4) În cazul în care doriți femei / bărbați pentru a rula după tine. (5) Daca vrei un copil. (6) în cazul în care vrei să fii bogat. (7) în cazul în care doriți să lega soțul / soția să fie a ta pentru totdeauna. (8) în cazul în care aveți nevoie de asistență financiară. (9) ai fost scammed și vrei pentru a recupera ți-ai pierdut banii. (10) în cazul în care doriți să opriți divorț dumneavoastră. (11) în cazul în care doriți să divorțeze de soțul dumneavoastră. (12) în cazul în care doriți dorințele dumneavoastră să fie acordată. (13) vraja Sarcina de a concepe copilul (14) Garantarea vei câștiga cazuri în instanță tulburătoare și divorț, indiferent de cât de ceea ce stadiu (15) Opriți căsnicia ta sau relație de rupere în afară. (16) în cazul în care aveți orice boală ca (HIV), (cancer) sau orice boală. (17) în cazul în care aveți nevoie de rugăciuni pentru izbăvirea pentru copilul tau sau pe tine. Încă o dată, asigurați-vă că-l contacteze dacă aveți orice problemă te va ajuta. Adresa de e-mail este (drokowaspelltemple@gmail.com) contactați-l imediat ...

madera spunea...

Eu mi-am pierdut primul si unicul copil, Sara a trait doar 32 de ore, inca nu stim cauza :(

mariperijoc spunea...

Imi pare rau pentru pierderea ta madera, inteleg aceasta durere pentru ca si primul meu nascut a trait 24 de ore(aproximativ).Dumnezeu sa va trimita curand un alt copilas care sa va mai indulceasca zilele!Multa putere!

Ana Maria spunea...

Eu nu am pierdut un membru din familie . Era un priete . Dar se comporta cu mine ca un frate mai mare . Tot timpul imi dadea cele mai buna sfaturi . Dar l.am pierdut ... la doar 27 de ani . Nimeni nu stie cum sa intamplat dar l.au gasit mort intr.o pensiune . Am fost foarte socata am trecut prin toate starile . Ştiu ca a trecut doar o luna dar eu il astept sa vina nu ma impac cu gandul ca murit . Va rog sa ma ajutati ... :'( :'(

Ana Maria spunea...

Eu nu am pierdut un membru din familie . Era un priete . Dar se comporta cu mine ca un frate mai mare . Tot timpul imi dadea cele mai buna sfaturi . Dar l.am pierdut ... la doar 27 de ani . Nimeni nu stie cum sa intamplat dar l.au gasit mort intr.o pensiune . Am fost foarte socata am trecut prin toate starile . Ştiu ca a trecut doar o luna dar eu il astept sa vina nu ma impac cu gandul ca murit . Va rog sa ma ajutati ... :'( :'(

mariperijoc spunea...

Draga Ana Maria, o pierde este dureroasa indiferent de varsta sau gradul de rudenie.
Socul tau a fost mare si aceasta perioada de negare este normala in doliu.Refuzam sa credem ca nu mai este si il tot asteptam sa vina.
Prietenul tau stie tot ce gandesti si simti, sunt convinsa ca si de acolo de sus te ghideaza...asa cum o facea si in viata.Roaga-te la Dumnezeu pentru sufletul lui(asa il poti ajuta acum,rugaciunile usureaza sufletele plecate) dar si pentru linistea ta.
Dumnezeu sa il odihneasca si tie sa iti dea putere!

Mihaela spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Mihaela spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Anonim spunea...

mama,te iubesc si iarta-ma.

Allison Howarts spunea...

Buna ziua, eu sunt Allison Howarts Dupa ce am fost în rela?ie cu Anderson ani de zile, s-a despar?it de mine, am facut tot posibilul sa-l aduc înapoi, dar totul a fost în zadar, l-am dorit atât de mult din cauza iubirii pe care o am pentru el, L-am implorat cu tot, am facut promisiuni, dar el a refuzat. I-am explicat problema mea prietenului meu ?i ea mi-a sugerat ca ar trebui sa contactez mai degraba o caseta de vraja care m-ar putea ajuta sa arunc o vraja pentru a-l readuce, dar eu sunt tipul care nu a crezut niciodata în vraja, nu am avut de ales decât sa-l încerc, eu i-a trimis caseta vraja ?i mi-a spus ca nu este nicio problema ca totul va fi bine înainte de trei zile, ca fostul meu se va întoarce la mine înainte de trei zile, a aruncat vraja ?i surprinzator în a doua zi, era în jurul orei 16.00. Fostul meu m-a sunat, am fost atât de surprins, am raspuns la apel ?i tot ce a spus a fost ca îi pare atât de rau pentru tot ce s-a întâmplat, încât a vrut sa ma întorc la el, încât ma iube?te atât de mult. Eram atât de fericit ?i m-am dus la el încât a?a am început sa traim din nou ferici?i împreuna. De atunci, mi-am facut promisiune ca oricine ?tiu ca are o problema de rela?ie, a? fi de ajutor unei astfel de persoane, referindu-l la ea singura casa de vraji reala ?i puternica care m-a ajutat cu propria mea problema. e-mail: ogagakunta@gmail.com pute?i sa-i trimite?i un e-mail daca ave?i nevoie de asisten?a sa în rela?ia dvs. sau în orice alt caz sau WhatsApp, la +2348069032895
1) Vraji de dragoste
2) Vraji de dragoste pierdute
3) Vraji de divor?
4) Vraji de casatorie
5) Vraja de legare.
6) Vraji de rupere
7) Alunga un iubit trecut
8.) Dori?i sa va promova?i în vraja dvs. de birou / Loterie
9) dori?i sa va satisface?i iubitul
Contacta?i acest om grozav daca ave?i vreo problema pentru o solu?ie de durata
ogagakunta@gmail.com