11 martie 2011

Văduva din Nain – Cum să faci faţă durerii

Cei care au luptat în războaie ne povestesc că pierderea unui camarad este mai dureroasă pentru un soldat decât încasarea unui glonţ în propria carne. Ne putem atunci imagina durerea văduvei din această Evanghelie, aflată pe drumul spre cimitir pentru a-şi îngropa unicul copil – un fiu. “Mulţime mare din cetate era cu ea”, spune pericopa. Dar oricâţi erau în jurul ei, ea era acum singură, conştientă doar de durerea ei. Nu mai avea pe nimeni. În frumoasa cetate Nain ea mai avea acum doar două morminte – al soţului, şi acum al fiului ei.

Aceasta este povestea unei femei. S-a întâmplat de mult şi departe de noi. Dar nu este oare povestea fiecăruia dintre noi? Viaţa poate să fie atât de frumoasă pentru o vreme, dar inevitabil vin zilele când nu mai este aşa. Apare suferinţa; apare războiul; apare frica; apare moartea. Rezultatul acestor suferinţe este o mare amărăciune – o experienţă dureroasă cu care fiecare ne-am întâlnit în viaţă cel puţin odată. Cel mai adesea este o experienţă devastatoare. Nu doar moartea aduce durere. Există multe alte experienţe în viaţă, când pierdem ceva, ce ne aduc de asemenea dureri mari. Pierderea unei slujbe, sau a unei promovări aşteptate; renunţarea la un loc drag, plin de prieteni, pentru a te muta într-un loc străin; separarea sau divorţul; pensionarea forţată când trebuie să laşi în urmă munca ce a fost parte vitală a vieţii tale atâţia ani; plecarea copiilor în momentul în care se căsătoresc, sau merg la facultate sau îşi încep slujba; o deteriorare gravă a sănătăţii; o lovitură financiară – toate acestea pot fi surse de mari dureri. Sunt ca nişte amputări – distrug o parte din noi, aduc moarte unei părţi din viaţa noastră.

Cum să faci faţă unor astfel de necazuri? Trăim într-o vreme a medicamentelor miraculoase. Puţine sunt durerile pe care astăzi medicina să nu le poată uşura ori elimina complet, cu ajutorul medicamentelor. Totuşi, nu există nici o pilulă, nici un sedativ care să uşureze angoasele, singurătatea sau suferinţa provocată de o inimă frântă. Medicii ne spun că tratarea necorespunzătoare a necazurilor, mâhnirilor, poate duce la tot felul de boli, de la ulcer la diabet, ba chiar şi la probleme psihice, la sinucidere. De multe ori citim ştiri prin ziare despre sinucideri, care se încheie astfel: “Rudele doamnei Popescu spun că era foarte deprimată de cât i-a murit soţul acum câteva luni.”

Unii oameni cred că cel mai bun medicament împotriva durerilor provocate de drame mari este timpul. Şi totuşi, timpul singur nu vindecă. Dimpotrivă, timpul poate transforma urât de tot durerea. O poate transforma într-o amărăciune care otrăveşte trupul şi mintea. Dacă vrem să vindecăm durerea, trebuie să colaborăm cu timpul în moduri constructive – câteva dintre ele le vom menţiona acum.

Exprim-o! Una dintre greşelile cele mai grave pe care le putem face este să refuzăm să ne exprimăm durerea, să o ţinem închisă într-o sticlă. Astfel de dureri neexprimate cauzează tot felul de suferinţe fizice şi mentale. Psihiatria modernă subliniază faptul că atunci când ochii refuză să plângă, alte organe din trup vor începe să plângă rezultând tot felul de boli psihosomatice.

Autor: pr. Anthony M. Coniaris
Traducere: Oana Capan


http://www.predici.cnet.ro/arhive/205/

6 comentarii:

mariperijoc spunea...

Va recomand tot articolul

Lili spunea...

Da,atunci cand ai o mare pierdere...cand totul se prabuseste in jurul tau si tu insati esti doborata,trebuie sa gasesti repede calea de a te ridica si a merge mai departe...
Eu, am comunicat...am plans...am iertat...dar mai ales mi-am intarit credinta in Dumnezeu(nu sunt o habotnica)si asa incet, incet imi continui drumul cat va mai fi...
Va imbratisez,

Steliana spunea...

Ingerii se spune ca sunt fiinte
de lumina si oamenii fiinte de iubire,
iar prin simturile noastre pamantene ,
trebuie sa captam de la cei din jur ,
in situatii limite, macar o vorba buna
si mai multa intelegere.
Prietenii tin de cele mai multe ori
locul familiei pe care nu o mai ai,
deci un prieten poate fi considerat
un indispensabil membru al familiei.
Durerea noastra comuna s-a transformat
intr-un parteneriat.

Tuchi spunea...

da, durerea este o mare amputare!
Daca ochii nu plang... ochii plang dar parca nu e suficient, tot corpul plange cand durerea asta mare doare atat de tare si timpul uneori e impotriva noastra! Doamne cum as da timpul inapoi!! Am un mare regret acum. Am gresit tatalui meu atat de tare, el m-a iertat, mi-a spus pe patul de moarte ca "un parinte iarta" dar parca nu ma pot ierta eu. L-am sacrificat candva pe tata si acum realizez cu disperare ca l-am sacrificat degeaba, pentru nimic. Am un copil, si-mi iubesc fetita enorm de tare, dar in rest nu am nimic! L-am sacrificat pe tata, i-am ranit sufletul, l-am dezamagit atunci pentru nimicul de acum! Nu merita... Stiu ca m-a iertat, dar parca nu reusesc sa ma iert eu. Nu am stiut(am refuzat sa vad) atunci ca tata era mai important si acum l-am pierdut pe el si am ramas eu cu puiul meu si nimic pe langa.. Timpul, sper ca timpul sa ma ajute!

Narcisa spunea...

Tuchi,orice gest necugetat,orice vorba spusa aiurea,orice lacrima cazuta pe obraji lor,orice durere adusa in sufletele lor,orice greseala facuta in fata lor ne doare acum enorm si vom ramane cu regrete toata viata,dar ei ne vad,ne aud,eu obisnuiesc in fiecare seara sa-mi cer iertare de la maicuta mea pt.tot ce am gresit cu voie sau fara in fata ei...exact cum a spus tatal tau,un parinte iarta orice greseala copilului,un parinte e singura persoana care-si iubeste copii neconditionat,fara a cere ceva in schimb...ei sunt singuri care indiferent ce am face,ne sustin si stau langa noi...In legatura cu poveste de mai sus,asa este,indiferent cate persoane ai avea in jur,nu vezi pe nimeni,esti afundat in durere,in ganduri si in singuratate,si eu ma ascund,nu mai pot plange in fata cuiva,daca mergem la cimitir si vre-o ruda plange,eu stau de piatra si ma uit la ea,mi-se pune un nod in gat si privesc...eu singura ma descarc,in casa,in baie,la cimitir,apoi ma sterg,ma adun,si imi pun masca de om linistit...

Anonim spunea...

Numele meu este Karo am fost căsătorit cu soțul meu de 5 ani am fost trăiesc fericiți împreună pentru acest an și nu până când a călătorit în Italia pentru o călătorie de afaceri, unde a cunoscut-o pe fata asta și de atunci mi-a și copiii ură și dragoste numai ei . Deci, atunci când soțul meu sa întors din călătoria el a spus că nu vrea să mă și copiii mei văd din nou așa că ne-a condus afară din casă și el a fost acum de gând să Italia a vedea ce alte femei. Deci, eu și copiii mei au fost acum atât de frustrat și am fost doar stau cu mama mea și cu mine nu a fost să fie trata bine, pentru că mama mea sa căsătorit cu un alt bărbat, după moartea tatălui meu, așa că bărbatul sa căsătorit pentru a nu a fost tratat-o ​​bine, i și copiii mei au fost atât de confuz și am fost în căutarea pentru o modalitate de a obține soțul înapoi acasă, pentru că eu iubesc și prețuiesc atât de mult într-o zi ca am fost de navigare pe computerul meu am văzut o mărturie despre aceasta vraja rolă DRokowaspelltemple, mărturii comun pe internet de o doamnă și mi-a impresiona atât de mult i, de asemenea, cred că a da o încercare. La început m-am speriat, dar când mă gândesc la ceea ce mi-și copiii mei trec prin așa i-l contacteze și el mi-a spus să stau calm pentru doar 24 de ore că soțul meu va veni înapoi la mine și la cel mai bun surprinderea mea, am primit un apel de la soțul meu în a doua zi a cere de la copii și am sunat drokowaspelltemple și el a spus problemele tale sunt rezolvate copilul meu. astfel încât acest lucru a fost cum am lua familia mea înapoi după un stres lung de frână de către o doamnă rău așa cu toate acest ajutor de la DR OKOWA, i vreti pe acest forum să mi se alăture pentru a spune un imens datorită DR OKOWA, și eu va, de asemenea, sfaturi pentru orice unul din aceste sau similare probleme sau orice fel de probleme ar trebui, de asemenea, l contactati pe email lui este (drokowaspelltemple@GMAIL.COM sau 2348068048519) el este soluția la toate problemele tale si predictii in viata. din nou adresa de e-mail este (drokowaspelltemple@gmail.com) este specializat în vraja de mai jos. (1) În cazul în care doriți ex-vă înapoi. (2), în cazul în care aveți mereu coșmaruri. (3) În cazul în care doriți să fie promovat în biroul dumneavoastră. (4) În cazul în care doriți femei / bărbați pentru a rula după tine. (5) Daca vrei un copil. (6) în cazul în care vrei să fii bogat. (7) în cazul în care doriți să lega soțul / soția să fie a ta pentru totdeauna. (8) în cazul în care aveți nevoie de asistență financiară. (9) ai fost scammed și vrei pentru a recupera ți-ai pierdut banii. (10) în cazul în care doriți să opriți divorț dumneavoastră. (11) în cazul în care doriți să divorțeze de soțul dumneavoastră. (12) în cazul în care doriți dorințele dumneavoastră să fie acordată. (13) vraja Sarcina de a concepe copilul (14) Garantarea vei câștiga cazuri în instanță tulburătoare și divorț, indiferent de cât de ceea ce stadiu (15) Opriți căsnicia ta sau relație de rupere în afară. (16) în cazul în care aveți orice boală ca (HIV), (cancer) sau orice boală. (17) în cazul în care aveți nevoie de rugăciuni pentru izbăvirea pentru copilul tau sau pe tine. Încă o dată, asigurați-vă că-l contacteze dacă aveți orice problemă te va ajuta. Adresa de e-mail este (drokowaspelltemple@gmail.com) contactați-l imediat ...