6 ianuarie 2012

Botezul Domnului - Boboteaza

Pe 6 ianuarie praznuim Botezul Domnului, cunoscut in popor sub denumirea de Boboteaza. Botezul Mantuitorului in Iordan, poarta si denumirea de "Epifanie" sau "Teofanie", termeni care provin din limba greaca si inseamna "aratare", "descoperire". De ce aratare sau descoperire? Pentru ca in momentul in care Hristos a fost botezat, cerurile s-au deschis, Duhul lui Dumnezeu S-a coborat in chip de porumbel si a stat peste El, iar Tatal a marturisit: "Acesta este Fiul Meu cel iubit, intru Care am binevoit!" (Matei 3, 17). In acest sens, Sfantul Ioan Gura de Aur spune: "Hristos n-a ajuns cunoscut tuturor cand S-a nascut, ci cand S-a botezat".


http://www.crestinortodox.ro/diverse/botezul-domnului-boboteaza-98634.html

3 comentarii:

Narcisa spunea...

Ma uitam azi la biserica,toate bune si frumoase pana la momentul slujirii apei,Doamne,se calcau in picioare,se imbrancesc si se injura in fata biserici,nu tin cont ca sunt in casa Domnului,pacat...

NUTI spunea...

Ascultand slujba aghiesmei,unde aici la mine in localitate s-a savarsit afara in aer liber,spunea la un moment dat ,ca Sfantul Ioan Botezatorul ,botezandu-l pe Iisus,a stiut ca El e Mantuitorul ,si privind la cer ,cerurile s-au deschis si Duhul Sfant in chip de porumbel s-a pogarat deasupra lor ,auzindu-se un glas ,de sus ,a lui Dumnezeu spunand ca EL e fiul Lui...
Undeva,mai departe ,in spatele locului unde avea loc slujba ,am zarit intr-un copac 2 porumbei...ii urmaream cu atentie ,sa vad ce fac in momentul in care se va auzi zgomotul asurzitor al pustilor(asa se obisnuieste aici,la un moment dat in timpul slujbei)...
Cu emotie,la zgomotul asurzitor,am urmarit cum cei 2 porumbei au zburat ,in forma de cerc,au inconjurat biserica,unul dintre ei ducandu-se inapoi pe una din crengile copacului in care erau ,ca dupa cateva clipe sa apara si celalalt...
Am avut un sentiment ,ca nimic nu a fost intamplator ,si ca cei 2 porumbei ,erau acolo pentru a ne arata ceva...eu am stiut clar ca ei erau acolo si ca i-am vazut ...sa-mi transmita ceva...si am primit cu bucurie mesajul!

mariperijoc spunea...

Multe minuni se savarsesc si in zilele noastre,trebuie doar sa ne deschidem inima si sa le vedem...