10 ianuarie 2012

Grija de cei morti

Exista cateva lucruri despre om si eternitate pe care le inveti inca inainte sa fi aflat ca exista Dumnezeu: nasterea, casatoria si moartea.

Vii pe lume, ii cunosti pe ai tai, iti faci prieteni, iubesti, te casatoresti, dai nastere altei vieti, mor ai tai, iti mor prieteni, iti duci viata mai departe, imbatranesti, te pregatesti de drum si apoi mori. Inevitabil. Mori, insa, ... de tot? Cum adica, de tot?! Adica dispari cu totul, sau exista un suflet care traieste si dupa moartea trupului?

Noi, credinciosii, credem ca sufletul este vesnic si ca, dupa moartea trupului, acest suflet se infatiseaza la o prima judecata a lui Dumnezeu, numita si judecata particulara, in care pacatele personale vor determina locul in care va ajunge sufletul pana la a doua venire a Mantuitorului.

Abia atunci va avea loc judecata definitiva, dupa ce atat cei vii, cat si cei morti din toate veacurile, care vor invia, se vor prezenta in fata Domnului, la judecata de obste. Abia atunci sufletul va fi mantuit pentru eternitate sau osandit vesnic, spune Biblia.


http://www.crestinortodox.ro/inmormantarea/grija-cei-morti-68730.html

7 comentarii:

Steliana spunea...

Se spune ca sufletul se ridica la cer dupa 40 de zile ,dovada o am chiar de la mama mea care nu crede in viata de dupa, cand exact la 4o de zile, l-a vazut pe Pusi trecand ca o umbra de doua ori spre o camera si a treia oara spre poarta.
Despre vami mi s-a confirmat mie personal de fiul meu in vis si cred ca si judecati suntem cand trecem prin aceste vami.
Asta este experienta traita de mine.

Narcisa spunea...

Eu cred cu tarie ca exista viata dupa moarte,sunt multi care nu cred,vad in jurul meu oameni care zic,a murit,nu mai vede nimic,nu mai stie...eu le spun ca nu este asa,dar se uita ciudat la mine crezand ca sunt [dusa]...credeam si inainte ca mama sa plece din aceasta lume,dar acum cred mult mai mult,faptul ca mi-am simtit mamica langa mine,ca am auzit-o in casa,ca i-am simtit mangaierea,ca am vazut-o ca o umbra...toate acestea mi-au intarit convingerea,dar nimeni nu ma crede,toti ma privesc ciudat,numai aici pe blog sunt inteleasa si crezuta,de curand a murit tatal la o cunostinta si m-am intalnit cu ea,usor stanjenita imi zice narsi tu ai simtit-o pe maicata in casa?ca eu m-am speriat....am inceput sa zambesc si i-am zis ca este normal,ca ei traiesc,ne vad,ne aud...atunci ea mi-a multumit si a plecat bucuroasa.Eu cred ca trebuie sa crezi ca sa simti,sa vezi semnele lor,nu?of,mai am o saptamana si imi ingop maicuta din nou....Doamne da-mi putere...

mariperijoc spunea...

Numai noi cei care trecem prin aceasta experienta putem vedea,auzi sau simti...ceilalti ne cred putin "duse"...nu trebuie sa incercam sa convingem pe nimeni...
Narsi,nu pot spune decat "Dumnezeu sa iti dea putere"!Noi iti suntem cu sufletul alaturi...

Lili spunea...

Legatura vie intre noi si cei plecati la Cer, este rugaciunea,pomenirea la Sfanta Liturghie si milostenia.

Lili spunea...

Dumnezeu sa-ti dea puteri Narcisa sa treci cu bine si peste aceasta grea incercare(impusa de altii)si sa-ti gasesti linistea de care ai atata nevoie!Voi fi cu tot sufletul alaturi de tine!

Corina spunea...

Cei morti sunt tot ai nostrii.Narcisa ma gandesc mereu la tine, trebuie sa fie cumplit.Cand l-am ingropat pe tata, am scos-o pe mama si am pus-o inapoi.Nu pot povesti...

Anonim spunea...

Аhаa, itѕ nicе dіalogue concеrnіng this pοst hегe at
this websіte, I have read аll that, so at this
tіme me alsο commentіng
heгe.
Feel free to visit my page ... pikavippii