7 noiembrie 2011

La mormântul tău, "Măicuţă"

Se opreşte lângă o cruce, înnegrită peste vreme
Şi-nchinându-se încearcă cu o frază să o cheme:
- Mamă! Chipul tău trăieşte, l-am avut mereu cu mine,
Pribegind în lumea mare, el mi-a dat puteri depline.
Apoi... tace şi se pleacă peste piatra-mbătrânită,
Cu tristeţe o măsoară, c-o privire-ncremenită.
Dacă ar putea sunt sigur, s-ar îmbrăţişa cu dor
Şi o lacrimă fierbinte ar cădea din ochii lor,
El, iar spune toate cele, cum a fost şi ce-a făcut,
De când ea se odihneşte, generaţii au crescut.
Ea, ar întreba desigur: Dragul mamii, cum o duci?
Te-am "lăsat" copil de-o şchioapă, ai nevastă, ai şi prunci?
- Am venit maică la tine, de la mare depărtare,
Memorându-ţi amintirea, să mă-nchin, să las o floare
La mormântul tău cel sumbru şi castanul ce se-ndoaie,
Ce-a crescut şi-mbătrâneşte de atâta vânt şi ploaie,
Lângă crucea ce-nverzeşte, de licheni şi mucegaiuri,
Într-un cimitir ce-mi este amintiri pe aceste plaiuri,
Ca să-ţi povestesc viaţa, ce-am trăit-o şi-o trăiesc,
Anii buni sau trişti de-o vreme, ce mereu mă-nbătrânesc.
După cum ştii măiculiţă, am plecat, copil, în lume
Şi crescut călit de "timpuri" eu mi-am făurit un nume,
Munca mi-a fost călăuza, din multe rele m-a scos,
Iar îndemnul tău cu lacrimi, mi-a adus numai folos.
Am fost slugă, am fost calfă, muncitor într-o uzină,
Apoi mai bine am dus-o, am primit un servici mai domnesc...,
Apoi... mi-am luat licenţa, "Inginer" sunt acum,
Dar destinul mi-a dus acum paşii către al tău mormânt...
Nu-ţi mai spun şi umilinţa multora din împrejur,
Şi de-aceea măiculiţă, am jurat şi îţi mai jur
Să-ţi respect cu demnitate sufletu-ţi atât de pur.
Bietul om, furat de gânduri, se aşează resemnat,
Să-şi mai depene prin minte multe fapte ce-a uitat.
Şi sub "tâmpla lui fierbinte" încet, încet îi reînvie,
Noianul clipelor trăite şi, altele ce-or să mai fie.
Îşi şterge funtea de sudoare şi lacrima de pe obraz,
Apoi...uitându-se spre-nalturi îngână caz după caz:
- După ce-ai plecat m-am mutat la soţie,..

aici am avut doi băieţi ce-ţi seamănă leit ţie ....
De consoartă ce să-ţi spun, este o femeie sacră,
Ea m-a sprijinit în toate, mi-a fost mamă, mi-a fost soacră,
Dar se pare că s-a terminat prea devreme, voi rămâne singur, pribeag,
Voi rămâne cu doi băieţi, nu ştiu dacă le sunt drag,
Ei î-şi vor urma "cărarea lor", pănă mari vor fi la casa lor,
Până mă vor duce paşii, îi iubesc şi îi ador.
Amintirile ce-mi poartă, gândurile rătăcite,
Mormântul tău măicuţă şi fiinţele iubite.
Să nu uit, mai am măicuţă, bune, rele, să-ţi mai spun,
Dacă mă va duce "capul", pe toate o să le-adun,
În "Cartea vieţii mele", mai poetic, nu oricum.
- Obosit de-atâtea gânduri, "Mirel" se ridică,
Dă să plece, dar deodată îl cuprinde o mare frică,
Când "aude" încet, în şoapte, în ecou, printre morminte,
Glasul mamii cum îl cheamă, îngânând nişte cuvinte:
- Să vii maică şi la anul. Dacă poţi ! Te-aşteaptă mama,
Ca să-mi povesteşti destinul, să-ţi cunosc mai bine
Drama,
Tu ai fost mereu departe, prin străini te-ai preumblat,
Dar mă bucur dragu mamii, că de mine n-ai uitat.
- Cum să uit măicuţă dragă chipul tău atât de blând,
Care mi-a croit viaţa şi m-a legănat plângând,
Chipul tău mi-a dat puterea, să înving la orice greu,
L-am simţit mereu aproape, şi acum îl simt mereu.
El mi-a fost "legenda vie", în toate ce le-am făcut,
Piatra zidului vieţii, el mi-a fost mereu un scut.
De aceea nu uit măicuţă, la anul am să revin,
Pe mormânt să-ţi las o floare, iar la cruce să mă-nchin.
- Răvăşit de-atâtea gânduri, ce în inimă-i pulsează,
Cu privirea spre castanul ce la căpătâi veghează,
Pleacă "omul" pe cărare, şerpuind printre morminte,
Cu ochii tulburi de lacrimi şi cu inima-i fierbinte,
Împărţind compătimirea mamei, ce-n adâncuri "zace",
Şi spunându-i cu durere: "dormi măicuţă, dormi în pace"

-poezie de -

http://www.citatepedia.ro/index.php?id=26570

9 comentarii:

Narcisa spunea...

Offfffff,m-ai facut sa plang....mi-e dor de mama...as da orice sa o pot auzi macar o clipa...chiar si certandu-ma...dar sa-i aud glasul...minunate versuri,felicitari.

Mirel Serban spunea...

Te rog din suflet să mă ierţi Narcisa pentru că am mai adăugat o lacrimă ochilor tăi probabil şi aşa obosiţi de multe alte lacrimi curse. Intenţia mea era de a aduce poate un pic de alinare prin cuvinte, dar se pare că doar mai multă tristeţe şi supărare reuşesc să aduc tuturor celor din jurul meu. De aceea spuneam cuiva pe acest blog: Cuvintele mele NU sunt un dar, sunt mai degrabă un blestem !.
De ce ?
Deoarece trăim într-o lume care nu mai are nevoie de cuvinte, o lume în care nimenu nu mai are timp, nu mai avem timp să spunem o vorbă bună, nu mai avem timp să spunem iartă-mă, îmi pare rău, te iubesc,... nu mai avem timp să ne ţinem de mână, nu mai avem timp să vizităm un prieten sau o rudă la spital, nu mai avem timp să ajutăm un bătrân să treacă strada ... nu mai avem timp de Dumnezeu, trecem grăbiţi pe lângă cineva în necaz şi ne mulţumim să spunem în grabă un "Doamne fereşte" în loc să întindem o mănă de ajutor. Deci trăind într-o astfel de lume cine mai are nevoie de cuvinte ?, cine mai citeşte o carte ?, Cine mai are timp să privească un răsărit sau un apus de soare ?
Ce să vă spun mai mult ca să înţelegeţi ? Eu am timp, am timp ca să citesc, am timp să scriu, am timp să întind o mână unui om căzut, am timp de Dumnezeu.
Dar acest lucru din păcate mă scoate din "normal" şi mă separă de lume.
De ce ?
Până de puţină vreme obişnuiam să merg în fiecare seară la casa de copii din localitate, sărmani copii fără părinţi, mergeam să le ofer ce nu poate să le ofere "statul" o vobă bună şi să le spun în fiecare seară nainte de culcare căte o poveste, poate ... să le ofer şi pentru o clipă măcar iluzia unui părinte iubitor ...
Ce să vă spun,... acuzat am fost de toate, chiar şi de pedofilism ... sărmani copii, mi se rupe inima când ştiu aşa de necăjiţi.
Am fost şi pe la casa de bătrâni, dar şi acolo am adus doar dezamăgire, când au văzut că am am adus doar "vorbe de alinare" şi nu un kil de zahăr sau un litru de ulei. .. şi aşa aş putea să cuntinui mult ...dar ce folos ar avea...
De ce se întâmplă toate astea ?
Eu nu ştiu ... dar poate ştie El !

De ce ades mi-e dat pe cale
Să-ndur dureri şi fel de fel,
De ce-s lovit adesea oare?
Eu nu-nteleg, dar ştie El!

Când cunoscut-am Adevarul
Şi vrut-am să spun despre El,
Silit am fost să tac adesea ...
De ce-i aşa, o ştie El!

Din pâinea mea am dat altora
Fâr' să mă tem că mă însel.
Răsplata? M-au lovit cu pietre ...
De ce-i aşa, o ştie El!

Când m-am luptat cu valul vieţii
Şi cănd era s-ajung la ţel,
Mă văd cu barca răsturnată ...
De ce-i aşa, o ştie El!

Când moartea lupta pe-ndelete
Sa rup-al dragostei inel,
Răman copii sărmani pe drumuri ...
De ce-i aşa, o ştie El!

Greu apăsat privesc adesea
Calvarul, Crucea şi pe Miel;
De ce sunt lacrimi fără vină,
Eu nu-nteleg, dar ştie El!

Când mi-am trăit mereu viaţa
În curaţii de porumbel,
Stropit am fost cu murdărie,
De ce-i aşa, o ştie El!

Eu nu-nteleg, dar cred într-una
Şi cred cu patimă şi zel,
Ca multe din ce mi se-ntâmplă
Nu le-nteleg, dar ştie El!

Şi când ajunge-voi în ceruri,
Cu Domnul, în al Său Castel,
M-oi întreba: Cum de-s acolo?
Răspuns la toate-mi va da El!

Mirel Şerban

Mirel Serban spunea...

... (CONTINUARE)
Eu cam atât am avut să vă spun, dar dacă tot am adus mai sus vorba de poveşti, aş dori să închei spunându-vă şi vouă o poveste:

Doi îngeri călători s-au oprit să înnopteze în casa unei familii bogate. Oamenii aceia erau nepoliticoşi şi nu i-au lăsat pe îngeri să doarmă în camera de oaspeţi a vilei. În schimb, le-au permis să doarmă într-un loc friguros din pivniţă. În timp ce îşi pregăteau patul pe podeaua tare, îngerul mai bătrân a văzut o gaură în perete şi a reparat-o. Atunci îngerul mai tânăr l-a întrebat de ce a procedat astfel şi cel bătrân i-a răspuns: „Lucrurile nu sunt întotdeauna ceea ce par a fi”. Noaptea următoare, cei doi au venit să se odihnească la o familie foarte săracă, dar ospitalieră. După ce şi-au servit musafirii cu puţina lor hrană, soţul şi soţia au cedat patul lor şi astfel, îngerii au dormit confortabil. Când soarele a răsărit, îngerii i-au găsit pe stăpânii casei plângând. Singura lor vacă, a cărei lapte era unica lor sursă de venit, zăcea moartă pe câmp. Îngerul tânăr înfuriat îl întrebă pe cel bătrân: „Cum ai putut să laşi ca acest lucru să se întâmple ?”. Primul bărbat avea totul şi tu l-ai ajutat. A doua familie avea puţin, dar cu toate aceastea a împărţit totul cu noi, şi tu, ai lăsat ca vaca lor să moară!”. „Lucrurile nu sunt întotdeauna ceea ce par”, a răspuns îngerul bătrân. „Când noi am stat în pivniţa vilei, am văzut că erau provizii de aur în gaura aceea de perete. Şi pentru că stăpânul era lacom şi nu dorea să împartă averea cu alţii, eu am astupat gaura şi astfel nu o va mai găsi niciodată. Iar noaptea trecută, în timp ce noi dormeam, în patul fermierilor, îngerul morţii a venit după stăpâna casei. Eu i-am dat vaca stăpânilor în schimb. Lucrurile nu sunt întotdeauna ceea ce par! .

Câteodată, exact aşa se întâmplă atunci când lucrurile se îndreaptă către o cale pe care nu o aşteptăm. Dacă ai credinţă, ai nevoie doar să crezi că tot ce e neprevăzut e în avantajul tău. Nu poţi şti decât după un anumit timp.

Cine are urechi să audă, şi cine are ochi să vadă !

Narcisa spunea...

Mirel,sa nu te gandesti niciodata ca poeziile tale ne ranesc ,nu,am lacrimat pt ca ai vorbit foarte frumos si m-ai facut sa-mi doresc mai arzator sa-i pot auzi glasul mamei raspunzandu-mi la intrebari...ador poeziile tale,deci,continua sa scri ok?imi place ca esti sensibil,felicitari tie pt felul tau de-a fi si felicitari parintilor ca au educat un baiat pe cinste.

mariperijoc spunea...

Frumoase "cuvinte"...pentru ca nu am timp sa va raspund asa cum mi-as dori(asta pentru ca sunt pe un calculator de imprumut ,nu pentru ca imi lipseste timpul-asa cum descrie Mirel mai sus)vreau sa va rog sa va sustineti reciproc in lipsa mea...O sa va port in gand si in suflet,voi stiti asta...

Mirel Serban spunea...

Dragă Marilena, eu niciodată nu am făcut referire la tine !!!
Eu am vorbit despre lume ... aşa în general, şi nicodată despre tine.
Ce faci tu aici cu blogul tău consider că este un lucru minunat şi de mare ajutor pentru suflete obosite de suferinţă.
Pe viitor să şti că dacă am ceva să-ţi spun bune sau rele o să-ţi spun direct şi fără ocoloşuri.
....

(Exact ce am spus mai sus dar folosind alte cuvinte):

Dacă mergi într-un loc aglomerat şi spui cu voce puţin mai tare "HOŢULE" ... doar câţiva vor întoarce capul !

Sau altfel spus, EU doar am arătat cu degetul, te rog nu te pune singură în faţa lui !

mariperijoc spunea...

Mirel,nu mi-a trecut prin minte ca te gandesti la mine...Te rog sa nu te mai gandesti ca aici pe blog cineva iti rastalmaceste vorbele...Am scris cateva cuvinte pentru voi ,sa intelegeti ca as putea lipsi o perioada de pe blog...poate ca nu am reusit sa ma fac inteleasa....am vrut sa spun ca fiind la un alt calculator si pe fuga scriu cateva cuvinte la repezeala...dar nu pentru ca imi lipseste timpul,pentru voi cei de aici imi fac mereu timp...ci pentru ca nu am vrut sa abuzez de bunavointa celui care mi-a permis accesul de pe calculatorul lui...
Acum sper ca problema mea s-a rezolvat si sunt din nou aici alaturi de voi...

NUTI spunea...

Coplesitoare poezie...toate versurile joaca in fata ochilor mei,ca o fata morgana....stinsa de lacrimi ce curg fara control....
Draga Mirel,iti trimit toata compasiunea mea...si ma inclin in fata durerii tale si a povestii tale pline de tristete....
Cu siguranta ,maicuta ta te vegheaza si ti trimite toata dragostea ei de acolo de sus,,,Dumnezeu sa o odihneasca in pace si sa-i dea lumina vesnica!!
iar tie multa putere,credinta si nadejde!!

Mirel Serban spunea...

Mulţumesc tuturor pentru frumoasele cuvinte !