7 noiembrie 2011

Nu va mai fi niciodata cu adevarat Craciun....

E luni, 20 decembrie 2010, un sentiment aparte imi inunda sufletul, iubesc sarbatorile de iarna, zapada, mirosul de brad, bucuria reunirii familiei, cadourile, povestile cu Mos Craciun. Sunt la serviciu si stau ca pe ghimpi, mai sunt 3 zile si plec acasa, ma framanta insa cadourile ce sunt inca in numar incomplet, ma gandesc ce ar mai trebui cumparat si imi planific timpul. Trec usor de la o stare la alta, parca nu mai am rabdare, acum zambesc, dar parca ceva ma apasa, un greu inexplicabil, inima bate puternic, oftez. E 17:00, telefonul suna si timpul se opreste in loc, bucuria se sparge intr-o mie de bucati precum geamul imens al unei vitrine, se sparge cu zgomot, incep sa tremur si sa tip "NUUUU, nu poate fi adevarat". Incerc sa ma ridic, dar sufletul nu vrea, e prabusit la pamant, refuza sa ma asculte,toata fiinta mea imi e straina, ma cert cu mine sa ne mobilizam. O viata s-a frant mult prea devreme, s-au frant si visele, bucuriile, planurile
noastre. Lacrimile ma inunda complet, nu stiu sa inot si sa ies la mal, am nevoie de ajutor, durerea imi amorteste sufletul, suflet ce sangereaza... Ecoul vocii mamei, tipatul de disperare, tremurul din ea imi suna in minte, in mintea goala. EL, omul sufletului meu, cel ce m-a crescut, cel ce m-a indrumat, m-a incurajat, m-a sfatuit, m-a sustinut, m-a ajutat, el, dragul meu tata pleaca spre vesnicie, subit, neanuntat, fara macar sa realizeze ce se intampla. Drumul lui aici pe pamant s-a incheiat, dar el sigur nu si-a dorit asta, Doamne de ce nu l-ai intrebat inainte?? A iubit viata mai mult decat stiu cei mai multi sa o faca, a pretuit viata si a stiut sa se bucure de orice lucru, de orice minut, a stiut sa aduca zambetul pe buzele tuturor, a stiut sa ne inveseleasa si sa ne sustina chiar daca greutatile ne doborau, a umplut casa prin felul lui de a fi, dar a luat totul cu el...
Au trecut minute multe, ore dureroase pana ne-am reintalnit zdrobiti si ingenunchiati in fata unui om minunat, senin chiar si in ultimul ceas. Nu mai simteam frigul, nu mai vedeam in jurul meu, nu mai cunoasteam decat panica, irealul, teama, frica. Vedeam in ochii mamei sfarsitul, neputinta, disperarea...De ce Doamne? De ce acum, de ce noua, de ce el? Nu era momentul...dar cine suntem noi sa hotaram cand, unde si cum sa plecam? Daca am sti momentul, am sti sa pretuim mai mult parintii, fratii, copii, prietenii, oamenii, animalele, natura ,soarele, vantul, ploaia, orele, minutele, secundele, dar viata e doar o provocare, ne uimeste mereu, de multe ori in bine si cand ne asteptam mai putin ne ingenuncheaza.
Motivul plecarii a stat multe luni sub semnul intrebarii, al framantarii, al cautarii, scenarii peste scenarii, dar nici pana acum nu am primit un raspuns concret, o explicatie logica, o alinare a sufletului, dar m-am rugat sa nu fi simtit durerea, panica, sufocarea, m-am rugat doar sa isi fi dat seama ca ajuns in alta parte, acolo unde orice lucru este posibil. Stop cardio respirator = verdict medic ambulanta ,ambulanta ce a facut 20 min pentru 10 km de drum european pana la masina ce statea rezemata de un gard, inauntrul careia un om visa sa traiasca...sa mai speram la viata ? Ne-au lasat in ceata, motivul, cauza nu exista pentru ei, ei pun doar etichete "un alt deces" ca multe altele.
Mi-e dor de zambetul lui, mi-e dor de pofta lui de viata, mi-e dor de zilele nesfarsite in care mergea la pescuit, mi-e dor de excursiile ce le faceam, mi-e dor plimbarile la manastiri, mi-e dor de optimismul lui, de sfaturile lui, de bunatatea lui, de placerea cu care facea tot ce il pasiona, mi-e dor de el, mi-e dor sa ii aud vocea, sa ii vad chipul, nu doar pe o foaie de hartie....
A trecut aproape un an si incerc sa ma ridic de la pamant, e cumplit de greu, de parca as fi de piatra...ma rog sa am puterea intr-o zi sa fiu eu ce a fost el ca si om, sa am din nou pofta sa rad si cu sufletul, sa fiu plina de viata, dar durerea din piept, lacrimile ce se scurg in nestire, intrebarile ce inca ma infioara, toate se pun importiva mea si eu le dau curs...


Cu drag,
Andreea

13 comentarii:

mariperijoc spunea...

Andreea,ma bucur ca ti-ai facut curaj si ai gasit mai ales puterea de a iti pune sentimentele pe hartie...Stiu cat de mult doare mai ales dupa un timp asa de scurt...
Tu esti alaturi de noi din umbra,ma bucur ca astazi ne-ai oferit posibilitatea de a iti arata ca sufleteste suntem langa tine...
Sa fii convinsa ca tatal tau iti cunoaste zbuciumul sufletesc si isi doreste sa iti fie bine.
Dumnezeu sa il odihneasca in pace pe tatal tau si voua celor ramasi sa va dea putere si liniste sufleteasca!

Andreea spunea...

Se spune ca timpul le rezolva pe toate, te intareste si te face sa vezi lucrurile altfel,dar tot impul uneori rascoleste adanc in sufletul tau deschizand rana ce aproape se vindecase. Incerc sa invat de la voi a merge mai departe,incerc sa ma gandesc la el cu placere, sa povestesc tuturor ce om a fost, poate asa durerea va fi mai putin chinuitoare. Multumesc Mari pentru sprijinul si vorbele ce imi aduc alinare.

mariperijoc spunea...

Sunt momente de liniste si momente de furtuni iscate de nicaieri...Cu timpul vei intelege ca nu mai putem schimba nimic si vei putea vorbi despre el cu zambetul pe buze fara lacrimi...Iti sunt cu sufletul alaturi draga mea!Te imbratisez cu mult drag!
Dumnezeu sa il ierte si sa ii dea lumina vesnica lui Gheorghe,tatal tau!

Mirel Serban spunea...

Dumnezeu să-l ierte pe tatăl tău Andreea. Ştiu că în astfel de momente toate cuvintele din lume nu pot alinta sufletul tău, ai pierdut ceva ce nu poate fi înlocuit de nimeni şi nimic pe acest pământ.
Sufletul meu suferă alături de tine ...

Mirel Serban spunea...

PS. Totuşi povestea asta a ta mi-aduce aminte nişte versuri mai vechi ale mele, versuri pe care aş dori să le împărtăşesc cu tine (şi cu voi) chiar dacă poate nu sunt întru totul legate de cazul trist al Andreei.

Adevărata bogăţie ...

Cel mai bogat om dintr-un sat şi-a pus
Casa undeva pe deal în sus.
Ca de-acolo să-şi vadă moşia,
Grădinile, lanurile şi via.

Hambar, după hambar a construit,
Când deodată la el acasă a venit,
Păstorul bătrân
Al bisericii din sat,
Şi-npreună de vorbă ei au stat.

- Mie, zise păstorul, Dumnezeu mi-a spus,
Să vin aici la tine sus,
Să-ţi spun că-n noaptea asta, cu adevărat,
V-a murii cel mai bogat om din sat !
Aşa a hotărât Stăpânul...
Zicând aceasta, plecă încet bătrânul.

În noaptea aceea cel bogat,
S-a frământat tot timpu-n pat.
Când miezul nopţii a trecut,
Fioruri l-au prins şi sa cutremurat,
Că-n uşă se-auzise o bătaie...
- Intră acum ! ... moarte în odaie...
Dar când uşa s-a deschis, iată
În pragul ei a păstorului faţă.

- Iertaţi-mă că am bătut şi v-am trezit
Voiam să ştiţi că... tata a murit.

A-nţeles sau n-anţeles bogatul,
Că mai bogat ca el fusese altul.
Noi suntem bogaţi, purtăm în vasele de lut,
Comori cum nimeni n-a avut
Deşi n-avem nici un hambar,
Avem comori şi bogăţii de har.

Andreea spunea...

Multumesc Mirel pentru gandurile tale, sunt alaturi de voi cu sufletul. Frumoasa poezie, e ca o pilda a vietii, bine ar fi sa ne dam seama din timp de bogatia sufletului.
Dumnezeu sa o ierte pe mama ta, iar tie sa iti dea liniste!

poli spunea...

Dumnezeu sa-l odihneasca pe tatal tau Andreea! Sunt alaturi de tine.

Narcisa spunea...

D-zeu sa-l odihneasca in pace pe tatal tau,stiu ca atunci cand auzi ca timpul le va rezolva pe toate te intrebi...oare?iti vei reveni,nu in totalitate,te vei obisnui cu gandul ca indiferent ce ai face nimic si nimeni nu-l va aduce inapoi...si vei invata sa traiesti cu durerea si dorul in suflet...si vei cauta sa fi aproape de el,prin rugaciune,dandu-i de pomana lucrurile ce sti ca ii placeau...niciodata nu vei mai fi ca inainte,dar fie ca vrei sau nu vei merge mai departe in viata purtand in suflet durerea unei pierderi...te imbratisez.

Andreea spunea...

Poli, Narcisa,Dumnezeu sa va auda gandurile si lui sa ii dea odihna si impacare! Suna atat de crud totul, doare atat de tare, trebuie sa ridic capul spre cer si sa ii zambesc si sa ii spun cat il iubesc...

Corina spunea...

Eu nu cred ca timpul le rezolva pe toate, cred ca Dumnezeu , prin noi, le rezolva.Timpul e cateodata dusmanul nostru; el trece la fel de normal, noi trebuie sa tinem pasul cu el...si asta e catepdata cel mai greu lucru.Te Imbratisez Andreea!

Andreea spunea...

Rugaciunea a fost pentru mine prietena cu care am mers zi de zi mai departe, a fost liantul intre mine si tata, prin ea vorbeam cu el si el imi raspundea in vis.
Te imbratisez si eu Corina!

NUTI spunea...

Imi spunea cineva ceva mai demult cu asa o convingere ,ca la auzul acelor cuvinte ...nu stiam de ce plang ,...de bucurie,de dorinta implinirii sau de indoiala,nu stiu...cert e ca m-am trezit spunand "ce bine ar fi sa fie asa"....si incerc sa traiesc cu gandul si nadejdea asta...
Asa ca ,Andreea,iti impartasesc si tie credinta asta :nu te necaji ca cei ce nu cred ,pentru ca cei ce nu cred ,nu se pot bucura de nadejdea pe care o avem noi...NADEJDEA CA ACOLO NE VOM INTALNI CU TOTII...
Alina-te cu gandul asta ...si-ti doresc sa ai puterea sa treci mai usor peste durerea ta...
Te imbratisez ,Nuti..

Andreea spunea...

Nuti draga ma alin si cu acest gand, cred cu tarie ca ne vom revedea mai devreme sau mai tarziu si vreau ca atunci sa o fac cu zambetul pe buze. Te imbratisez si eu!